Avatar uživatele
lukas.zmizik

bývají řidiči tramvají a trolejbusů peskováni za vysokou spotřebu elektřiny, tak jako ostatní za naftu?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? tom004, anonym, anonym, Kamionacka09 před 4336 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Tam to řidič nemůže nijak podstatně ovlibnot, kolik se spotřebuje. A domů si ji zatím nikdo nenosí. Takže ztráty jsou zanedbatelné.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Michal Kole

Bylo by zajímavé nechat spočítat, kdy je finančně úspornější vypnout motor a kdy jej při čekání nechat běžet.

Ono nejde jen o ekonomické hldisko, ale i technické hlediska. Vychladlý studený motor startuje těžčeji, než zahřátý.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
tom004

To víš, že jo. A od nového roku budou mít k ruce pomocníka, který tu „přebytečnou“ energii sršící na sběrnách bude, v rámci úspor, lapat do izolovaných košíků, aby se mohla využít v případě krize, nebo jiných katastrof. Například, kdyby si naši zákonodárci potřebovali finančně přilepšit. :))

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

To by museli mít v tramvaji elektroměr, na druhou stranu by museli odečítat rekuperaci při brždění, takže tam to asi zjistit nejde.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

To je dobrá otázka. :) Už vidím, jak by se do toho hrnuli, kdyby měli platit při dnešních cenách takový odběr. :D Samozřejmě že ne.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
cochee

Dědvševěd: kupodivu, tramvaj má elektroměry a dokonce jak pro odběr, tak pro rekuperaci, u trolejbusů nevím.

před 4335 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek