==========================
Tak jak je možné, že o ceně zemědělských produktů, jako jsou brambory,
zelenina, mléko, maso… rozhoduje kupec? Copak zemědělci se na své produkty
nenadřou, nevkládají nemalé částky na jejich výrobu, a přitom nákupní
ceny jsou téměř likvidační?!
Přitom ti překupníci i další zpracovatele na nich rýžují na Klondajku a
koncový spotřebitel nepozná, za kolik byla surovina nakoupená!
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, anonym, Kepler před 3028 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
To by byl panečku zmatek. Jako u některých druhů zboží a služeb to
samozřejmě jde formou určité dohody mezi zákazníkem a poskytovatelem, a
tam by to mělo zůstat. Ae představte si to tam, kde poskytovatel vynaloží
sám finance na nějaký materiál -dejme tomu – pekař – zákazník si
objedná dort, pekař nakoupí veškeré ingredience, stojí ho to určitou
částku, pak u výroby dortu stráví nějaký čas, spotřebuje určité
množství elektriky,vody apod., a za ně musí také platit – a nakonec si
dovolí tu cenu, kterou vypočítá ještě navýšit, aby také měl z čeho
žít.
A pak přijde zákazník a řekne, že je s dortem naprosto spokojený,
všechno je v pořádku, ale ža ten dort chce za 100,– Kč místo 400,– na
které to vychází.
Kupující si určovali ceny možná někdy v ranném středověku, ale dneska
to nejde.
0 Nominace Nahlásit |
Vždyť ono tomu tak je. O uzavření obchodu vždycky rozhoduje zákazník. Jediné nucené obchody jsou daně a zdravotní pojištění.
0 Nominace Nahlásit |
Ne, to není prakticky možné. Obchodník musí mít marži. Bez výdělku
by nemohl obchodovat a brzo by zkrachoval.
Trochu jiná věc je určování konečných cen supermarkety. Pokud jakákoliv
firma chce dodávat zboží do jakéhokoliv řetězce u nás, tak má velice
tvrdé podmínky. Mimo jiné musí dotovat i několikadenní akce slev na své
zboží.
Než nějaké smlouvání o ceně tak bych raději uvítal lepší informace na
obalech výrobků, včetně původu a jejich obsahu. Stačí si povšimnout
údajů na obalech výrobků v různých obchodních řetězcích a
porovnávat. Snadno se zjistí, který supermarket je férový a který ne.
Když je na výrobku uvedeno jen strohé „vyrobeno pro .....“ a nebo
„distributor pro ČR a SR“ tak to moc důvěry nevzbuzuje. Obdobné je to
i s obsahem látek, které je buď nedostatečně uvedeno, a nebo je špatně
čitelné.
Upravil/a: suaeda
0 Nominace Nahlásit |
To by asi nešlo, obchodník přece obchoduje, aby vydělal. I když to u nás není moc zvykem, v určitých případech lze aspoň smlouvat.
0 Nominace Nahlásit |
Já to za správné nepovažuji.
V oblasti zemědělství jsme byli soběstační,
po „revoluci“ se soběstačnost vytratila.
Spoustu věcí dovážíme ze zahraničí, přestože bychom
byli schopni je vypěstovat (totéž platí pro chov) sami.
Jsem zvědavá, jestli na to „nahoře“ přijdou dříve,
než vymře generace, která věděla, jak co pěstovat,
a co potřebuje ten který chov, …
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 3028 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
No to by bylo teda potěšení ti řeknu, to by byl jiný marketing 🙂
0
před 3028 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Co se týče zemědělství, asi se mnou nebudeš souhlasit, ale můj názor
je takový, že pokud výrobce – zemědělec nebude chtít prodat za tu cenu,
tak to neprodá. A pokud si stěžuje, že prodělává, nikdo ho nedrží, aby
v tomto oboru podnikal.
A např. mléko, pokud se raději vyplatí zemědělci vylít jej na pole a
tudíž zničit (tak jak to dělali, dělají v rámci protestu), zřejmě
nepotřebuje peníze, když jej vylije a já jako stát, bych mu nic nedal.
Znovu opakuji, že jej nikdo nenutí, aby v tomto oboru podnikal.
0
před 3028 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jsem svědkem toho, že když přijel člověk s kamionem, naložil 12 kusů býků o průměrné hmotnosti 8 q, tak měl za tuto akci zisk 110 tisíc a to ten dobytek nebyl ještě na jatkách.
Ano, zaplatil, koncový spotřebitel.
JájsemRaibek, chceš tím říct, že kdyby zemědělci nepodnikali, tebou uvedených důvodu, měl by si co jíst a nebo se vše doveze ze zahraničí?