Avatar uživatele
autacek

Byli byste ochotni dát tisícovku ze svého, když cizímu v nouzi přivoláte záchranku?

Zapamatujte si, kdo má takové nápady, ANO!

https://zpravy­.aktualne.cz/do­maci/zavolas-zachranku-zbytecne-zaplatis-tisicovku-navrhuji-posla/r~be7def­f6509211e9ab10ac1f6b220e­e8/

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Kepler, aliendrone, Michala11 před 2051 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Dochy

V nouzi o peníze zas tak nejde, přežil bych ztrátu tisícovky i kvůli cizímu, pokud by mu to skutečně zachránilo život. Tolik k otázce.

Jenže ve skutečnosti se ptáš na něco jiného a vlastně ani neptáš, jen si tu chceš zanadávat na ANO. Ano, je to blbost. Souhlasím s poplatkem/po­kutou, nebo ať si to nazve kdo chce jak chce, za zjevně zbytečný výjezd. Ale ta varianta, že předem zaplatím tisícovku, a když někdo řekne, že to bylo urgentní, tak mi ji možná vrátí – to by šlo úplně proti smyslu záchranného systému. Člověk je v nouzi a já budu řešit, jestli zrovna mám u sebe litr, abych mohl zavolat záchranku? Vždyť i proto jsou volání na nouzová čísla zdarma – aby se člověk nemusel zdržovat například sháněním drobných do automatu.

A v článku jednoznačně nepíšou (nebo je to tam schované): Když už nadáváš na ANO, pak chci vědět: Je to iniciativa ANO, neb konkrétního člena? Pokud B je správně, pak kterého a jakou má podporu? Obecně: Jde už o návrh nějakého zákona, nebo někdo předhodil pár myšlenek do diskuse a novináři z toho udělali BOMBAčlánek?

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Edison

Něco jako „vratná pokuta“, jestli jsem to správně pochopil. Pěká blbost. To se občan na záchranu vysere rovnou, pokud bude zachránce vystaven tomuhle riziku. Navíc zde máme zákonný institut povinnosti poskytnout první pomoc, neposkytnutí pomoci je trestné. Z toho by pak snadno mohlo vyplynout, že trestné bude jak poskytnutí, tak neposkytnutí pomoci…

Kam to, proboha, spějeme????

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

obracíte to záměrně naruby jen abyste tu štval proti politické straně. To je chucpe … jak je to doopravdy ? : „V případě, kdy by došlo ke zjevnému zneužití záchranné služby, byla by vyžadována úhrada nákladů výjezdu,“ … opakuji ZJEVNÉMU ZNEUŽITÍ, je jasné že se k tomu bude nebude přistupovat ve chvíli kdy zavoláte pomoc spoluobčanovi o kterém se domníváte že je v ohrožení života to snad nelze klasifikovat nikdy jako zjevné zneužití !

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kryšpín

V některých případech je to vhodné, ovšem jak to rozpoznat a v kritické situaci posoudit

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Michala11

Jistě že ano, ale s návrhem nesouhlasím.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Je fakt, že záchranka bývá často zneužívána, při tom by mohla být jinde, kde jde opravdu o život. V případě zbytečného výjezdu hasičů zaplatíš, zatímco u záchranky a policajtů ne. Ti musí vyjet kvůli každé blbině. Takže ano, za zbytečný výjezd postih, ale ne formou předem vybrané zálohy. Věc by se měla posuzovat individuálně.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mc Merkurion

… ty už z toho ANO vidíš rudě a neumíš ani pořádně číst !!!
… mluví tam poslanci, ale především doktoři a ředitelé nemocnic a záchranek …
… ale nějak se pozapomnělo, kdo zavedl poplatek na pohotovosti, kterej musim platit, jelikož doktor ordinuje jen dvakrát týdně a ještě k tomu odpoledne ale nepřizpůsobiví nemusí (Podle zákona o veřejném zdravotním pojištění neplatí regulační poplatky dále ani pojištěnec, který se prokáže rozhodnutím, oznámením nebo potvrzením o dávce, která je poskytována podle zákona č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi. Těmi jsou příspěvek na živobytí, doplatek na bydlení a mimořádná okamžitá pomoc https://www.me­sec.cz/aktuali­ty/kdy-nemusite-platit-regulacni-poplatek-90-kc-na-pohotovosti/ ) a kdo nám asi tyto sanitky nejvíce zneužívá ???

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Muehehe, jestli tohle projde, tak se budu koblihářům TLEMIT TAK MOC, až to bude hazard se svým vlastním zdravím! KONEČNĚ někdo přišel s řešením, jak ten dobytek elegantně a nenápadně hubit! ;) :D :D :D

Ale POŘÁDNĚ mě nasejří, jestli nebudou brát kreditky! Jsem sice zvyklý nosit u sebe papírky (celkem dost), ale znáš to, náhoda je sviň a co když jak na potvoru nebudu mít hotovost? To mě tam nechají ležet nebo jak? :)

Už vidím v barvách to vracení > budeš muset oběhat/mít X razítek a potvrzení, než ti stát uslintanou tícku po třičtvrtě roce vrátí, takže polovina lidí se na to raději vyflákne. Inu, jestli je denně v celém Česku jen 250 výjezdů, tak za rok by si stát přišel cca 50mega ZA NIC. A i když to je jen plivnutí, víš jak to je – miloš k milošovi a hnedle je miliarda! ;) :D :D

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
aliendrone

Mc Merkurion>>> „mimochodem, na pohotovosti zaplatíš a když si tě tam nechaj (nebo to bylo opravdu potřeba), tak ti ho vrátí …“

To slyším prvně. Když jsem jel naposledy na pohotovost (praskl mi kotouč ve flexe, zasekl do nohy > 17 stehů – nebyl jsem ani schopen dojet sám, musel jsem tágem), tak mi nic nevrátili. I v lékárně jsem musel platit pohotovostní poplatek, takže nevím o čem to mluvíš. Ale je možné, že to nebylo zase tak závažné, abych s tím prudil na pohotovosti, měl jsem si dát náplast. ;) :D

před 2050 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… mluvím z vlastní zkušenosti ..

před 2050 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Řešení ale existuje: Při volání RZS (i jiných složek IZS) ZÁSADNĚ zdůraznit, že „NEPOŽADUJI“ výjezd. Ať si tohle rozhodne kdo chce jinej. Tím by měl být i volající z obliga. Co nejdetailněji popsat situaci – v rámci možností, schopností, situace… a co jsem napsal výše…

před 2050 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
autacek

@ Mc Merkurion Právě, tak že ti o kterých píšeš, ožralové co to nikdy nezaplatí, stejně jako záchytku a další individua to budou mít zdarma a u přivolání tobě pomoci v případné nouzi budou lidi ztrácet čas přemýšlením, jestli to vážně potřebuješ. Zneužití výjezdu se již mělo platit dávno, je zvláštní, že se to nepostihuje, nicméně rozhodně tento navrhovaný způsob, jistě prosazovaný nikoli na vlastní pěst, ale se stranickou oporou, je poněkud zrůdný.

před 2051 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
autacek

Jak se tedy zachováš, když uvidíš ležet bezvládného člověka rozbitou hlavo na kraji silnice? Posoudíš, že jen přebral a necháš ho tam ležet? Nebo za něj zacvakáš litr, a nebude v tobě hlodat červík, že ti jej nikdo nevrátí, neb se dotyčný dostal do stavu v jakém je, vlastní vinou? A co když zrovna nebudou lidi mít u sebe peníze? Nechají tě tam chcípnout?

před 2051 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… nepleť do toho politiku a přečti si to ještě jednou !!! jsou tam různý návrhy >>> mimochodem, na pohotovosti zaplatíš a když si tě tam nechaj (nebo to bylo opravdu potřeba), tak ti ho vrátí …

před 2051 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
autacek

Vím že jsou různé návrhy, ale poukazuji na ty šílené, z dílny ANO.

před 2050 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek