Avatar uživatele
dudu

Automatické spropitné? Deset procent je to nejmenší, co si číšníci po právu zaslouží, říká restauratér

Osobně se ztotožňuji s tímto názorem: způsob ohodnocení této služby se u nás vymyká podstatě, kterou ta služba má. Možná jsem naivní, ale měla by zůstat dobrovolná a nevidím jediný argument, proč by mělo být spropitné automatické. Pokud bude povinné ve všech provozech, pak půjde jen o zvyk. Spropitné by mělo být i nadále dobrovolné.
Zdroj: https://www.li­dovky.cz/relax/do­bra-chut/automaticke-spropitne-pokud-hoste-nejsou-spokojeni-platit-by-ho-nemeli.A200528_110­655_dobra-chut_ape

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, aliendrone před 1639 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
terry

Souhlas.
Proč by měl zákazník platit povinně zaměstnanci jiného zaměstnavatele?
Proč by měl zákazník platit cokoli navíc, když není spokojen?
Spropitné je logické dávat, když je zákazník spokojen. Ne když obsluha dělá jen to, co musí. Někdy ani to ne.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Malvína

Spropitné nechávám, ale jen tehdy, pokud obsluha a jídlo bylo v pořádku (ve většině případů). Zastávám názor, že by to mělo být dobrovolné a na každém, dle jeho uvážení. Jako povinnost se mi to nezamlouvá. Je přece má vůle, kde nechám své peníze a hlavně za co. Za kyselý ksichty a šlichtu těžko…

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kepler

V tom článku se taky uvádí:
„V našich restauracích připočítáváme ke skupinovým rezervacím 10% spropitné v případě, že je klient se servisem spokojený. Vždy na to klienta dopředu upozorníme. Pokud by měl klient k servisu výhrady, nemůže být spropitné účtováno.“
Takže podle mého mínění spropitné není automatické, ani povinné. Kdybych s číšnikem nebyl spokojený, nerozpakoval bych se spropitné nedat.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dubraro

Automatické spropitné je protimluv. Pan restauratér asi chtěl říci přirážka nebo zdražení.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zjentek

Až se pingl začne k hostu chovat s úctou, začne mu při stole naslouchat, plnit své služby a jeho tužby a host bude vědět, že tam borák obětavě kmitá za nějakých 80 kč/hod., tak ať má i spropitné. Ovšem takhle se český pingl NIKDY chovat nebude, pokud a dokud spropitné bude povinné! Proto jak někteří hosté, tak někteří hostinští by se již měli probrat z hlubokého kómatu, de facto by již meli býti probráni, bo kapitalismus k tomu potřebný už tady trvá myslím dlouho dosti.

Za druhé nechápu, proč se spropitné u nás vymiká podstatě. Natož abych pochopil, proč se podstatě vymyká způsob ohodnocení této služby. Přece uctivému číšníkovi, který mě neojebal, věnuji bez mrknutí 13% z útraty (v případě, že jsem utratil málo- do stovky, tak i více, v případě útrady do 50kč nechám i 100% navíc, dle situace v lokálu či na zahrádce, aby DOBŘE věděli, ČÍM si peníz vydělali), zatímco neochotnému sebestřednému hovadu nedám bez uzardění nic.
K peněženkám nás z Prajzké se přívětivě kloní fakt, že druhá zmiňovaná skupina méně kvalifikovaného personálu v pohostinství je zatraceně obšírná.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Kdybych byl číšníkem,styděl bych se před hosty že je něco takového vymyšleno.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Nehledej v tom logiku, v našem prasoidním úpadkovém systému jsou podobných „nápadů“ mraky (dokonce již provozovaných v praxi!), tohle je jen další z nich. :(

Názorná ukázka „jak systém pracuje“. Všimni si, že v článku se z dotazovaných prakticky NIKDO nepozastavil nad NEHORÁZNOSTÍ takového nápadu. :(

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Edison

Automatické spropitné? Co je to za blábol? O tom, jestli si to zaslouží, rozhoduje zákazník, ne poskytovatel služby. Natož, aby na to měl restauratér jakékoli PRÁVO!! Přeci je to právo, nikoli povinnost zákazníka, jestli něco nechá, nebo ne. Asi se budu muset podívat, kde to provozujou a jít se tam podívat. I s několika institucemi, jako je ČOI, hygi, hasiči, elektrikáři, finančáci… Se z toho pak podělaj… na co maj právo. Dostanou, co si zasloužej.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
zjentek

A za třetí, restaurátor má někde něco restaurovat a nesrat se do spropitnýho.

před 1639 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Jídlo a vaření