to znamená,cenu, ktorú zaplatí dodávateľ výrobcovi v rámci verejnej súťaže? Príklad v súťaži sú 3 dodávatelia 1.dodávateľ vyššia cena než nákupná cena, 2.dodávateľ rovnaká cena – bez obchodnej marže, 3.dodávateľ cena nižšia – so stratou
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, Drap, anonym, anonym před 4471 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Prodej za dunpingové ceny je složitý kdo chce psa bít bič si najde.
V první řadě je uzákoněno že podnikatek je povinene tvořit zisk. I tak se dá tvořit zisk.
0 Nominace Nahlásit |
Zvláště u veřejné soutěže, nelze určit nákupní cenu. I nákupní
ceny od výrobců bývají dosti rozdílné.
Pokud prodávám levněji než jsem koupil, tak k tomu jev zpravidla vážný
důvod.
1, Mám finabnční potíže , potřebuji rychle hotovost
2, Potřebuji uvolnit skladové prostory abych mohl nakoupit další zboží a
je pro mne výhodnější menší ztráta .
3, Likviduji firmu
4, A nebo se jedná o nějaký podvod.
0 Nominace Nahlásit |
Je to každého rozhodnutí, jakou cenu a s jakou marží nabídne.
Téměř všude je cena v průběhu prací navyšována, takže se s tím asi
počítá.
Někdo tomu říká vícenáklady.
V důsledku stejně záleží na smlouvě a jak se všichni dohodnou.
0
před 4471 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tento jav sa v ekonómii označuje ako predaj pod nákladovou cenou alebo predaj so stratou („loss leader strategy“ v anglickom jazyku). Firmy môžu uvažovať o podobnej stratégii z viacerých dôvodov. Môže to byť pokus o získanie väčšieho podielu na trhu, zničenie konkurencie, zvýšenie predaja iných, ziskovejších produktov atď. Napríklad, supermarket môže ponúknuť niektoré základné potraviny za cenu nižšiu ako ich nákladová cena a prilákať tak zákazníkov, ktorí potom nakúpia aj iné, ziskovejšie produkty.
Toto správanie môže v niektorých prípadoch byť považované za nekalú súťaž a môže byť zakázané príslušnými úradmi pre hospodársku súťaž alebo spotrebiteľské právo. Je dôležité si uvedomiť, že legislatíva sa líši od krajiny k krajine a to, čo je povolené v jednej krajine, nemusí byť povolené v inej. Takže či je takéto správanie legálne alebo nie, závisí od konkrétnej legislatívy.
V prípade verejných obstarávaní je však predaj pod nákladovou cenou považovaný za podozrivý a môže byť predmetom preskúmania. Verejné obstarávania by mali byť transparentné a fér voči všetkým účastníkom, predaj pod nákladovou cenou môže naznačovať prítomnosť korupcie alebo inej nekalé praxe.
0
před 200 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pri verejnej súťaži platia presné pravidlá, tam by nemalo fungovať „já na bráchu, brácha na mne“ aspoň teoreticky
Otázka je nekvalifikovaně položena, právě proto, že platí striktní
pravidla, jež jsou explicitně definována v §77 Zákona o veřejných
zakázkách.
Zhotovitel udává nabídkové položkové ceny, (pokud dosáhl nižších
nákupních cen např. odkupem firmy v konkurzu včetně skladových zásob,
není rozhodné).
Sám jsem byl jmenován členem hodnotící komise při MÚ v místě mého
bydliště a pokud by se takto vykládalo hodnocení, obratem by uchazeč
oprávněně podal protest proti diskriminačnímu a protiprávnímu přístupu
a porušení zákona.
Jedná se o mylný a laický výklad. Přesné znění viz citace:
§ 77
Mimořádně nízká nabídková cena
(1) Při posouzení nabídek uchazečů z hlediska splnění zadávacích
podmínek posoudí hodnotící komise též výši nabídkových cen ve vztahu
k předmětu veřejné zakázky. Jestliže nabídka obsahuje mimořádně
nízkou nabídkovou cenu ve vztahu k předmětu veřejné zakázky, musí si
hodnotící komise vyžádat od uchazeče písemné zdůvodnění těch částí
nabídky, které jsou pro výši nabídkové ceny podstatné; zdůvodnění
musí být uchazečem doručeno ve lhůtě 3 pracovních dnů ode dne
doručení žádosti uchazeči, pokud hodnotící komise nestanoví lhůtu
delší. Hodnotící komise může na žádost uchazeče tuto lhůtu prodloužit
nebo může zmeškání lhůty prominout.
(2) Hodnotící komise může vzít v úvahu zdůvodnění mimořádně nízké
nabídkové ceny, jestliže je tato cena zdůvodněna objektivními
příčinami, zejména
(3) Hodnotící komise může po písemném zdůvodnění mimořádně
nízké nabídkové ceny přizvat uchazeče na jednání hodnotící komise za
účelem vysvětlení předloženého zdůvodnění. Hodnotící komise odešle
uchazeči pozvánku na jednání alespoň 5 pracovních dní před jeho
konáním.
(4) Při posouzení mimořádně nízké nabídkové ceny zohlední hodnotící
komise písemné zdůvodnění uchazeče i jeho vysvětlení.
(5) Jestliže hodnotící komise shledá, že nabídková cena je mimořádně
nízká v důsledku toho, že uchazeč získal veřejnou podporu, může být
nabídka vyřazena z tohoto důvodu pouze po konzultaci s uchazečem a za
předpokladu, že uchazeč není schopen v dostatečné lhůtě stanovené
hodnotící komisí prokázat, že veřejná podpora byla poskytnuta v souladu
s právními akty Evropské unie55). Jestliže hodnotící komise vyřadí
nabídku z tohoto důvodu u nadlimitní veřejné zakázky, informuje
zadavatel o této skutečnosti Evropskou komisi.
(6) Neodůvodnil-li uchazeč písemně mimořádně nízkou nabídkovou cenu ve
stanovené lhůtě, nedostavil-li se k podání vysvětlení nebo posoudila-li
hodnotící komise jeho zdůvodnění jako neopodstatněné, musí být nabídka
vyřazena. Ustanovení § 76 odst. 6 se použije obdobně.