Odpověděl/a – 13.listopad 10:52
Jaká každá věc, i maturtiy mají svůj rub a líc.
Sledovala jsem jen testy z CJL, které studenty připravovaly na spuštění testů, ale i testy u maturity.
Testy vypovídají o schopnosti porozumět textu, použití správných významů slov, pokud jde o stylizaci a atd.
Zpracování slohové práce vypovídá o způsobilosti napsat bez předem
zadaného tématu slohovou práci na daný slohový útvar.
Stále ještě na některých školách učitelé CJL chybují, zadávají
témata předem, takže žák si je může připravit, pak se jeho nedostatek
projeví u maturity. Napsat krátkou práci patří k úrovni maturantů.
Jednotné měřítko pro hodnocení práce, protože hodnocení stylizace je
vždy subjektivní.
V literatuře dělají studentům problém byť všeobecné otázky, lale třeba z učiva prvního ročníku, které studenti považují za záludné.
Za nevýhodu považuji to, že . státní maturita je pro všechny školy stejná, i kyž výuka na různých typech škol je velmi rozdílná pojetím, obsahem i rozsahem. Ale maturitní vysvědčení je jen jedno.
Maturita netestuje vždy úroveň středních škol, ale často hovoří o kvalitě přijímaných žáků. To rodiče nezajímá, neobjeví se totiž ani ve statistikách.
Protože další částí je školní maturita, na každé škole jsou různé nároky na vědomosti studentů, přesto státní maturita ukáže, zda studenti umí myslet. Měřítko je pro všechny budoucí absolventy stejné.
Ale osobně si myslím, že státní maturity nejsou příliš náročné. Na jejich náročnost či nenáročnost by měly reagovat vysoké školy, , pokud je využivají k přijetí ke studiu..
U státní maturity nejde jen o „povídání“ o autorovi a jeho díle atd., ale nutí k přemýšlení. Přece čeština má určitá pravdila pro stylizaci. Nepřesná stylizace snižuje porozumění textu. K tomu je třeba umět i pozorně číst.
Na téma vědomostí žáků i maturantů atd. jsem vložila otázku
http://www.odpovedi.cz/otazky/sedi-v-lavicich-lina-a-zpohodlnela-generace-pro-niz-je-tezke-za-4-r-precist-20-knih-a-snadne-napsat-vili-vili-u-vili
Odpověděl/a – 13.listopad 11:23
Jaká každá věc, i maturtiy mají svůj rub a líc.
Sledovala jsem jen testy z CJL, které studenty připravovaly na spuštění testů, ale i testy u maturity.
Testy vypovídají o schopnosti porozumět textu, použití správných významů slov, pokud jde o stylizaci a atd.
Zpracování slohové práce vypovídá o způsobilosti napsat bez předem
zadaného tématu slohovou práci na daný slohový útvar.
Stále ještě na některých školách učitelé CJL chybují, zadávají
témata předem, takže žák si je může připravit, pak se jeho nedostatek
projeví u maturity. Napsat krátkou práci patří k úrovni maturantů –
třeba motivační dopis. Platí jednotné měřítko pro posuzováníí práce,
protože hodnocení stylizace je vždy subjektivní.
V literatuře dělají studentům problém byť všeobecné otázky, ale třeba z učiva prvního ročníku, které studenti považují za záludné.
Určitou nevýhodu vidím v tom, že . státní maturita je pro všechny školy stejná, i když výuka na různých typech škol je velmi rozdílná pojetím, obsahem i rozsahem. Ale maturitní vysvědčení je jen jedno. Nemyslím gymnázia, ale SOŠ či SOU.
Maturita netestuje vždy úroveň středních škol, ale často hovoří o kvalitě přijímaných žáků. To rodiče nezajímá, nezachytí totiž ani statistika.
Protože další částí je školní maturita, na každé škole jsou různé nároky na vědomosti studentů, proto státní maturita ukáže, zda studenti umí myslet. Měřítko je pro všechny budoucí absolventy stejné, byť záleží na jejich úrovni, zájmu o studium atd. To škola těžko ovlivní.
Ale osobně si myslím, že státní maturity nejsou příliš náročné. Na jejich náročnost či nenáročnost by měly reagovat vysoké školy, , pokud je využivají k přijetí ke studiu..
U státní maturity nejde jen o „povídání“ o autorovi a jeho díle atd., ale nutí k přemýšlení. Přece čeština má určitá pravdila pro stylizaci. Nepřesná stylizace snižuje porozumění textu. K tomu je třeba umět i pozorně číst.
Právě vytrvalost, pracovitost a vůle vedou k tomu, že se žák naučí o různých jevech přemýšlet, procvičuje si logické myšlení , využívá paměť atd. se zúročí u státní maturity, nejen v češtině,i matematice či cizím jazyku.
Na téma vědomostí žáků i maturantů atd. jsem vložila otázku
http://www.odpovedi.cz/otazky/sedi-v-lavicich-lina-a-zpohodlnela-generace-pro-niz-je-tezke-za-4-r-precist-20-knih-a-snadne-napsat-vili-vili-u-vili