Odpověděl/a – 20.srpen 17:16
Suma sumárum myslím, že nebylo. A nejspíš úplná otevřenost není ani v nebi. Např.: V kapitole 2, verši 17, Janova zjevení je napsáno: „Kdo má uši, slyš, co Duch praví církvím: Tomu, kdo vítězí, dám jíst ze skryté many a dám mu bílý kamének, a na kaménku napsané nové jméno, které nezná nikdo než ten, kdo je dostává“
Pokud by si dva lidé CHTĚLI vyměnit konkrétní myšlenku, asi by to takovou poštu všichni uvítali. Ale úplné otevření myšlenkového pole by vedlo ke ztrátě intimity, osobního tajemství a náboje tvorů. Nejspíš by převažovaly negativní důsledky.
Na druhou stranu by to mohlo být i v lecčems přínosné. Jak už zde kolegové zmínili přínos v potlačování kriminality. Nebo vezmeme si, že by se takový stalker zaměřil a začal stalkovat např. nějakého poctivého kněze nebo oddaného křesťana, nebo např. i obyčejného člověka s vážnějším hendikepem. Jaké by to bylo pro stalkera překvapení, že Bůh a nebe je opravdu mezi lidmi a a jaké tito lidé mají s Bohem mystické zážitky a jak smýšlejí. Nebo čím si takový hendikepovaný člověk musí projít, …
Odpověděl/a – 20.srpen 17:40
Suma sumárum myslím, že nebylo. A nejspíš úplná otevřenost není ani v nebi. Např.: V kapitole 2, verši 17, Janova zjevení je napsáno: „Kdo má uši, slyš, co Duch praví církvím: Tomu, kdo vítězí, dám jíst ze skryté many a dám mu bílý kamének, a na kaménku napsané nové jméno, které nezná nikdo než ten, kdo je dostává“
Pokud by si dva lidé CHTĚLI vyměnit konkrétní myšlenku, asi by takovou poštu všichni uvítali. Ale úplné otevření myšlenkového pole by vedlo ke ztrátě intimity, osobního tajemství a náboje tvorů. Nejspíš by převažovaly negativní důsledky.
Na druhou stranu by to mohlo být i v lecčems přínosné. Jak už zde
kolegové zmínili přínos v potlačování kriminality. Nebo vezmeme si, že
by se takový stalker zaměřil a začal stalkovat např. nějakého poctivého
kněze nebo oddaného křesťana, nebo např. i obyčejného člověka
s vážnějším hendikepem. Jaké by to bylo pro stalkera překvapení, že
Bůh a nebe je opravdu mezi lidmi a jaké tito lidé mají s Bohem mystické
zážitky a jak láskyplně smýšlejí. Nebo čím si takový hendikepovaný
člověk musí projít, …
No a co třeba taková profese psychologa. Psycholog je do určité míry
schopen se vžít do myšlení druhého. Jenže část psychologů nedoceňuje
hodnotu intimity klienta a přeceňuje hodnotu svých závěrů. Obecně možno
říct, že čím namyšlenější psycholog, tím více zásadních věcí mu
uniká. Tedy ačkoliv jsem k možnostem a schopnostem psychologů spíše
skeptický (známý vtip: že kdo chce jít k psychologovi, měl by si nejprve
nechat vyšetřit hlavu). Ale jako doprovod jsem zažil i nějaké dobré
psychology a chápu, že v ateistickém světě a při současném uspěchaném
stylu života nemá hodně lidí na sebe čas a když se dostanou do potíží,
může jim moudrý a dobrý psycholog v ledasčem pomoci.