Avatar uživatele
anonym

Také jste si všimli, že nároky na studenty hodně klesají?

Doplňuji:
Aha, no nám učitelka často říká, že učivo, které se učíme v 9. třídě se ona musela naučit v 5. třídě, nebo, že dříve byli děcka více ,,aktivnější" něměli počítače ani nic takového, a když nevěděli ukol, tak si museli jít do knihovny vyhledat informace nebo tak, a dnes máme přístup k internetu, ale nikdo to v rámci školy nevyužije. Nebo, že dnes musí učitelé žáky přemlouvat aby se učili a dříve si to žáci hlídali sami a takhle…

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3662 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
gecco

Ani ne… Obecně si to nemyslím.
Spíše některé školy více starají o školné, než o kvalitu výuky.
😉
Doplňuji:
No jo…
Takové řeči nesmíš brát zase úplně vážně (ve středověku se všichni žáci učili latinsky)… Tím nechci snižovat vážnost učitelů, ale někdy je prostě potřeba je vnímat s rezervou. O tempora, o mores…
😉
Naopak – já v současném systému kladně hodnotím to, že studenti se učí spíše informace hledat a vyhodnocovat, namísto toho, aby se je učili zpaměti.
Ale – samozřejmě, se to týká jen těch inteligentnějších studentů, hlupáci zůstanou hlupáky, to bylo taky vždycky…

Upravil/a: gecco

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
ivzez

Paní učitelka má pravdu:
Co bylo dříve nutné znát k maturitě, stačí dnes ± na bakaláře.
To se týká všeobecně vzdělávacích předmětů a cizích jazyků.
V technických oborech je podle mne úroveň naopak vyšší.

  • ––––

Vyhledávání v knihovnách mělo něco do sebe.
Pokud žák/student musel pro získání informací něco udělat, více si jich vážil.
Dnes, když se dá vše zkopírovat z internetu, řada žáků/studentů nedělá nic …

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
orwell

Hano, tvoje učitelka ani moc nepřehání. Skutečně dnes školy bojují o každého žáka jako lvi. Dokonce bych řekl, že žák lump, co se neučí, prudí má dnes pro ředitele větší cenu než profesor, co ho učí. O drzosti některých žáků nemluvě. Za to, co dnes dokáže žák říct učiteli před celou třídou … To, kdybych udělal já jako študák a otec se do domákl, tam by mně doma roztrhl hubu jako galoši. Největší problém je dnes matematika a všechno, co se kolem ní točí. Samozřejmě existují i dobří žáci, ale když jich je ve třídě tak pět, šest ze třiceti, je to klika. Nechci se příliš rozepisovat, i když bych mohl psát dlouho, dlouho. Hádej proč?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
fyziq

Dneska se jede na peníze, nikoli na kvalitu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Nevíteto?

Ale kdo teď učí? (Nejlepší učitel, který mě kdy učil, byl 88 let starý a opravdu uměl naučit.) Ale, když mě ve čtvrté třídě učila aj učitelka, která měla sama špatnou výslovnost… A spoustu nekvalifikovaných učitelů stylem otevřete učebnici na str. 18 a vypište si z toho zápis (skoro každou hodinu) a učitelé, kteří svůj předmět sami neovládali a bez kolegy, nebo nějaké příručky by nám nic neřekli…
Internet jsme používali v rámci školy všichni.
Tvoje učitelka se zase nemusela učit o 17.11, rozpadu českosloveska a 11.září. (protože se to ještě nestalo). Nemusela se učit informatiku (protože se to neučilo)
Čtenářské deníky si prostě dřív místo z internetu opisovali od sebe navzájem, např. vím že když měli přečíst žáci třeba 4 knihy, tak se mezi sebou domluvili a každej přečetl jednu a pak si mezi sebou všichni řekli co v který bylo. 🙂
A to patří taky do výuky jejího předmětu, stěžovat si jak to je dnes a jak to bylo za dob minulých? Kdyby to pokaždý vynechala a místo toho učila, divila by se kolik by toho stihla naučit.
Nepopírám časté výchovné problémy s žáky, ale to je zase vina rodičů.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Meligar99

Klesají? To bych neřekl…
Gecco: studenti se učí spíše informace hledat a vyhodnocovat
Kéž by to tak bylo..(ZŠ)

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
gecco

Meligar99 → No jo – já ZŠ žáky moc ´nevnímám´…
😉

před 3662 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek