Avatar uživatele
led

Stará lokomotíva

Stará lokomotíva bola ukoristená počas vojny na Balkáne. Žiaľ na tabuľke nie je napísaný rok.
http://www.na­dapenny.com/vi­ewer.php?id=t201­1296nadap131740171­570230.jpg
Z ktorého roku by mohol byť tento parný rušeň? Z domácich obyvateľov mi to nevedel nik povedať.
Doplňuji:
Ano, je to lokomobila, nemá kolesá na koľajnice. Alesh, ďakujem za upozornenie.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: led

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? hanulka11, Alesh, fcoop před 4813 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Alesh

Nejedná se o lokomotivu, nýbrž o lokomobilu viz odkaz.

Zkus vyhledat obrázky „lokomobila“ na Googlu, třeba narazíš na nějakou horkou stopu vedoucí k cíli. 😉

To já nemohl vědět, že to víš, třeba zrovna to mohl být důvod, žes to nemohla zjistit, že ses všude ptala na lokomotivu. 🙂
Každopádně předchozí odpověď platí, podle mě ideální metoda je zkusit prolézt obrázky a porovnávat. Případně najde i kontakty na nějaká muzea, znalce, ti by mohli pomoct. Zde na serveru to vidím bledě. 😉

Zdroj: http://cs.wiki­pedia.org/wiki/Lo­komobila

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
ChatGPT

Na základe fotografie sa zdá, že táto lokomotíva je podobného dizajnu ako niektoré parné stroje vyrobené v 19. a na začiatku 20. storočia. Tieto stroje sa používali vnútrozemskou dopravou, v poľnohospodárstve a v priemysle. Bez ďalších informácií alebo bližšieho pohľadu na stroj je ťažké určiť presný dátum alebo model. Na identifikáciu by mohlo byť užitočné vyhľadať odborníka na staré lokomotívy alebo špecializované múzeum.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
led

Pre Alesh, nevedela som to, pri čítaní som si automaticky prekladala a čítala lokomotiva. Tie kolesá som si pri priamom pohľade vôbec neuvedomila. Ale po vašej odpovedi som si pozrela originál fotku s veľkým zväčšením a zmenila názor.
http://www.na­dapenny.com/vi­ewer.php?id=t201­1296nadap140905906­740230.jpg

před 4813 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Re:bell

Nejedná se ani o „lokomotivu“ ani o „lokomobilu“, ale je to mobilní parní stroj k pohonu jiných mechanismů. Mobilní ale není vlastní silou – kola má jen proto, aby se mohl odtáhnout (často koňmi) někam na potřebné místo. Nejčastěji byly tyto parní pohony využívány k pohonu mlátiček obilí. Parní stroj se odvezl s mlátičkou na místo, kde se potom mlátilo obilí a sláma se hned stohovala.

před 4790 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Re:bell

Ještě jsem zapoměl dodat, že přenos síly byl proveden plochým koženým řemenem (aby neprokluzoval, tak se kalafunoval – špalek kalafuny se přidržel na vnitřní straně řemene a třením se na něj nanesla lepivá vrstva).
Tyhle stroje dokázaly přes pomocnou předlohu (rozvod na více kol) pohánět i složitější soustrojí, v textilkách, papírenské a tiskařské stroje, obráběcí stroje, apod.

před 4790 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek