Avatar uživatele
halamka99

Slyšel jsem, že se dá vyrábět syntetický benzín z uhlí. Jaký je rozdíl mezi syntetickým a klasickým benzínem?

Dalo by se na něj jezdit v běžném autě? Proč ho tímto způsobem dál nezískáváme? Šel by podobným způsobem jako z uhlí vyrobit benzín i ze dřeva?
Doplňuji:
Takže syntetický benzín je něco jako technický benzín?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5024 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
jeffík

Užívali němci ve 2.světové válce. Na rozemleté uhlí s katalysátorem se působí vodíkem za tlaku 700 atm. při 480 st.C. Nebo se z uhlí a vodní páry vyrobí vodní plyn/ CO+ H2/a ten na katalyzátoru se mění na směs uhlovodíků. Ta se destiluje,rafi­nuje,přidávají se látky na zvýšení oktanového čísla. Kvalitní,ale velice drahé!Ze dřeva se vyráběl t.zv.dřevoplyn na pohon aut za války.Asi by šlo nějaké kapalné palivo taky vytvořit.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
vodník

Moje odpovědˇnebude zcela vyčerpávající ale už slovo "syntetický"na­povídá,že půjde o chemický proces slučování,podobně jako při výrobě syntetického lihu.Takto získaný líh ačkoliv je z hlediska chemie čistější než etanol získaný destilací kvasu,je pro výrobu alkoholických nápojů nevhodný a musel by být pro tento účel dále složitě upravován.Podobně to bude s benzínem.Syn­tetický benzin nebude obsahovat komponenty potřebné pro chod benzinového motoru bez následků.Patrně by došlo k zadření pístů ve válcích vlivem narůstající teploty vzniklé zvýšeným třením pístních kroužků o stěny válců.Syntetickému benzínu bude parně chybět obsah olova určující oktanové číslo,takže krom přehřívání motoru by jeho výkon ve srovnání s ropným benzínem byl podstatně nižší.úprava syntetického benzinu by zřejmě ekonomicky zatížila výrobce,ale technicky to možné zřejmě bude.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek