Dalo by se na něj jezdit v běžném autě? Proč ho tímto způsobem dál
nezískáváme? Šel by podobným způsobem jako z uhlí vyrobit benzín i ze
dřeva?
Doplňuji:
Takže syntetický benzín je něco jako technický benzín?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 5034 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Užívali němci ve 2.světové válce. Na rozemleté uhlí s katalysátorem se působí vodíkem za tlaku 700 atm. při 480 st.C. Nebo se z uhlí a vodní páry vyrobí vodní plyn/ CO+ H2/a ten na katalyzátoru se mění na směs uhlovodíků. Ta se destiluje,rafinuje,přidávají se látky na zvýšení oktanového čísla. Kvalitní,ale velice drahé!Ze dřeva se vyráběl t.zv.dřevoplyn na pohon aut za války.Asi by šlo nějaké kapalné palivo taky vytvořit.
0 Nominace Nahlásit |
Moje odpovědˇnebude zcela vyčerpávající ale už slovo "syntetický"napovídá,že půjde o chemický proces slučování,podobně jako při výrobě syntetického lihu.Takto získaný líh ačkoliv je z hlediska chemie čistější než etanol získaný destilací kvasu,je pro výrobu alkoholických nápojů nevhodný a musel by být pro tento účel dále složitě upravován.Podobně to bude s benzínem.Syntetický benzin nebude obsahovat komponenty potřebné pro chod benzinového motoru bez následků.Patrně by došlo k zadření pístů ve válcích vlivem narůstající teploty vzniklé zvýšeným třením pístních kroužků o stěny válců.Syntetickému benzínu bude parně chybět obsah olova určující oktanové číslo,takže krom přehřívání motoru by jeho výkon ve srovnání s ropným benzínem byl podstatně nižší.úprava syntetického benzinu by zřejmě ekonomicky zatížila výrobce,ale technicky to možné zřejmě bude.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek