Avatar uživatele
Zhrb

Je níže uvedené odmítnutí reklamace v pořádku?

Dobrý den,

koupil jsem si nová sluchátka (Apple AirPods 2019 MV7N2ZM/A), chci je vrátit ve 14denní lhůtě bez udání důvodů, protože nefungují, jak by měla. Dostal jsem od Eshopu GSM-Market odpověď Dobrý den pane xxxx,

z hygienických důvodů, nelze sluchátka vrátit v ochranné lhůtě, lze je pouze reklamovat a to zasláním na níže uvedenou adresu. xxx

Je tohle chování v pořádku a nemohou to doopravdy po 4 dnech používání z mé strany nevzít ve 14denní lhůtě bez udání důvodů?

Zajímavá 0 před 1434 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Pepa25

Dotaz je trochu zavádějící, protože je zapotřebí rozlišit dvě situace

  1. zboží nefunguje → jde o reklamaci, kterou nemohou odmítnout (a ani neodmítají – viz znění emailu). Zboží přezkoušejí a pokud skutečně nefunguje, reklamace bude (a musí být) uznána.
  2. zboží funguje, ale vy chcete odstoupit od smlouvy bez udání důvodu v 14denní lhůtě v případě nákupu po internetu. Zde je problém, protože hygienické důvody jsou jedno z výjimek, viz odkaz. Opakovaně jsem četl, že na sluchátka se toto ustanovení používá, pokud máte pochybnost, doporučuju se obrátit na nějakou organizaci na ochranu spotřebitelů.

Zdroj: https://www.dtes­t.cz/clanek-6562/e-shopy-a-odstupovani-od-smlouvy

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
NoFear

Reklamace může být schválena jen za dodržení konkrétních podmínek. Pokud splněny nejsou, reklamace schválena nebude. Nevadí, že je to ještě ve lhůtě. U některých sluchátek je myslím i taková podmínka, že je nesmíš rozbalit, abys je mohl reklamovat. To je pak paradox, protože nezjistíš jestli fungují, když je nemůžeš použít. Pokudy ovšem nemají viditelné poškození.
Prodejci reklamovat nechtějí, mnohdy záleží i na tom, jak si o to řekneš. Jestli jen pasivně, tak nemáš velkou naději na úspěšnou reklamaci. Pokud agresivně, tak taky ne, leda by se tě ten člověk bál. :D Největší šanci má asertivní vystupování.
Pokud se jen příjdeš skromně zeptat, zda bys mohl něco reklamovat a očekáváš odpověď ANO či NE, tak nejčastěji dostaneš NE. Totéž platí i u většiny neosobní komunikace.

Udání důvodu se mi nezdá nějaké závadné. Vždyť ti ani neřekli, že ho nemůžeš reklamovat.

Upravil/a: NoFear

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1164 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

NoFear: Sorry ale poněkud zcestné tvrzení. Nikde nikdo alespoň v ČR nemá podmínku že zboží nemůže být rozbaleno aby se dalo reklamovat. To je opravdu nesmysl. Pokud by to někdo ve svých podmínkách měl, je to ve vztahu k zákazníkovi – spotřebiteli neplatné.

Něco jiného je vrácení zboží ve 14 denní lhůtě, kde z hygienických důvodů opravdu některé zboží nejde vrátit, protože použitím bylo víceméně znehodnoceno pro další prodej.

před 1434 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Elektronika