Dobrý den,
koupil jsem si nová sluchátka (Apple AirPods 2019 MV7N2ZM/A), chci je vrátit ve 14denní lhůtě bez udání důvodů, protože nefungují, jak by měla. Dostal jsem od Eshopu GSM-Market odpověď Dobrý den pane xxxx,
z hygienických důvodů, nelze sluchátka vrátit v ochranné lhůtě, lze je pouze reklamovat a to zasláním na níže uvedenou adresu. xxx
Je tohle chování v pořádku a nemohou to doopravdy po 4 dnech používání z mé strany nevzít ve 14denní lhůtě bez udání důvodů?
Zajímavá 0 před 1434 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Dotaz je trochu zavádějící, protože je zapotřebí rozlišit dvě situace
Zdroj: https://www.dtest.cz/clanek-6562/e-shopy-a-odstupovani-od-smlouvy
0 Nominace Nahlásit |
Reklamace může být schválena jen za dodržení konkrétních podmínek.
Pokud splněny nejsou, reklamace schválena nebude. Nevadí, že je to ještě
ve lhůtě. U některých sluchátek je myslím i taková podmínka, že je
nesmíš rozbalit, abys je mohl reklamovat. To je pak paradox, protože
nezjistíš jestli fungují, když je nemůžeš použít. Pokudy ovšem nemají
viditelné poškození.
Prodejci reklamovat nechtějí, mnohdy záleží i na tom, jak si o to
řekneš. Jestli jen pasivně, tak nemáš velkou naději na úspěšnou
reklamaci. Pokud agresivně, tak taky ne, leda by se tě ten člověk bál. :D
Největší šanci má asertivní vystupování.
Pokud se jen příjdeš skromně zeptat, zda bys mohl něco reklamovat a
očekáváš odpověď ANO či NE, tak nejčastěji dostaneš NE. Totéž platí
i u většiny neosobní komunikace.
Udání důvodu se mi nezdá nějaké závadné. Vždyť ti ani neřekli, že ho nemůžeš reklamovat.
Upravil/a: NoFear
0
před 1434 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
NoFear: Sorry ale poněkud zcestné tvrzení. Nikde nikdo alespoň v ČR nemá podmínku že zboží nemůže být rozbaleno aby se dalo reklamovat. To je opravdu nesmysl. Pokud by to někdo ve svých podmínkách měl, je to ve vztahu k zákazníkovi – spotřebiteli neplatné.
Něco jiného je vrácení zboží ve 14 denní lhůtě, kde z hygienických důvodů opravdu některé zboží nejde vrátit, protože použitím bylo víceméně znehodnoceno pro další prodej.