Určitě u autobusů a tramvají- svědčí o tom tabulka s nápisem cvičná jízda, kterou občas vidím. .
Myslím si, že je to u všech prostředků hromadné dopravy, tedy metra i trolejbusů. Snad i u lanovek.
Cvičené jízdy slouží k zácviku řidičů a testování řidíčů.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Myslím, že testovací jízdy se provádějí u všech vyrobených vozidel, vč. os. automobilů. Mají k tomu své polygony.
0 Nominace Nahlásit |
Co máš na mysli „testovací jízdou“? Takových jízd je povícero. 1. Výrobce. Provádí základní zkušební jízdy spojené s oživováním systémů vozidla a kontrolou funkcí. Provádí se na uzavřených tratích. 2. U drážních kolejových vozidel TBZ (technicko bezpečnostní zkouška), její nejdůležitější částí je měření zábrzdných drah s protokolem. U trolejbusů je nahrazena měřením brzd „na válcích“. 3. Předávací jízdy u zákazníka. Rozsah si stanovuje v zásadě zákazník. Součástí může být TBZ. Dost často se provádí pouze jednou. Někdy zákazníkovi stačí odpovídající protokol, jindy musí být provedena TBZ u zákazníka, pak se neprovádí u výrobce (nebo jen jako kontrola, že to pak u zákazníka proběhne v pořádku). Jsou toho mraky, co se dá dělat.
0 Nominace Nahlásit |
Annas, cvičná jízda je něco docela jiného, než zvláštní jízda, nebo zkušební jízda, nebo zvláštní jízda… Cvičná jízda je jen o řidičích… My nastavujem podle možností služební, nebo zvláštní. Zkušební se snažíme vyhnout, ale někteří zákazníci jsou neoblomní.
Zálčží na tom, co tazatel otázjkou myslel. Vycházím z toho, co občas vidím napsané na autobusu.
Manžel jedné známé, který prracuje v Dopravním podniku, jednou říkal, že testují řidiče i tramvaj a autobusu.
Zda to platí obecně, netuším.