Před pár dny jsem viděla jeden český seriál, byl v něm VW Passat a znak VW i to „Passat“ bylo rozmazáno. Další den jsem viděla jiný český seriál a tam byl zase zamazaný znak Škody Octavie.
Dělá se to běžně i v zahraničních seriálech?
To rozmazaní mě tak rozhodilo, že už jsem pak jen sledovala, zda tam bude další rozmazané auto, nebo něco jiného, že ani nevím o čem ten seriál byl:-(((
Předem děkuji za odpovědi:-)
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? annas, gagaga, marci1, gecco před 3563 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Asi sis nevšimla, že třeba i ve zprávách bývá záběr mimo reklamu a pokud už tam náhodou je, tak ji zamažou. Je to z čistě ekonomických důvodů, přeci nebudou dělat reklamu někomu zadarmo.
2Kdo udělil odpovědi palec? marci1, zzzlatokopka
před 3563 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ve všech státech ne. Záleží na tom, jak jsou nastaveny limity reklamy ve veřejnoprávních mediích.
1Kdo udělil odpovědi palec? zzzlatokopka
před 3563 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
…krom předešlých odpovědí nejspíš i zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy… v něm např. definice, že skrytou reklamou se rozumí reklama, u níž je obtížné rozlišit, že se jedná o reklamu, zejména proto, že není jako reklama označena (§2)
…ale třeba zde http://www.epravo.cz/top/clanky/product-placement-se-konecne-docka-pravni-upravy-60969.html se píše, že „ani české dozorové orgány neměly v minulosti jasno, kam lze v tzv. product placementu zajít, dokládá např. rozhodnutí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání z podzimu 2007, které se týkalo seriálu „Poslední sezóna“, ve kterém byly vyobrazena celá řada konkrétních značek. Uvedené rozhodnutí bylo poměrně zásadní, neboť na další období stanovilo alespoň nějaké faktické mantinely pro umisťování produktů do audiovizuálních děl, když stanovilo, cituji: „Pokud producenti doloží, že výrobky slouží k dotváření kontextu a jejich umístění nepřesáhne intenzitu skryté reklamy, tak Rada bude do budoucna rozhodovat konzistentně“, tj. takovéto zobrazování produktů postihovat nebude.“
popř.- byl-li sponzorem (?) seriálu jiný výrobce aut, mohl to mít ve smlouvě :) …
Náš zákon je ovlivněn směrnicí EU, tak nějaké okruhy v regulaci reklamy budou v členských státech nejspíš stejné/podobné, ale jestli se to týká zrovna zobrazování značek (aut) v seriálech… ?
1Kdo udělil odpovědi palec? zzzlatokopka
před 3562 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Drap | 8226 | |
led | 4069 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2779 | |
zjentek | 2725 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2018 | |
aliendrone | 1938 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |