Pro začátek musím říct, že jsem příznivcem kruhových objezdů. Snad
na nich ani nejde způsobit nehoda, přednost se dává jen z jedné strany a
to je určitě obrovská výhoda pro spoustu řidičů.
Ovšem zaráží mě ty, co nemají smysl. V podstatě na rovné cestě bez
křižovatky postaví kruhový objezd. Proč? V Ostravě jsme na to
specialisté, prvního jsem si všimla asi před deseti lety, říkala jsem si,
snad k němu ještě nějakou cestu připojí, ale nepřipojili. No dnes už
máme v Ostravě 3 takové kruhové objezdy. No chápete to? To tu stavbu
chtějí za každou cenu předražit?
Pro přesnost posílám 2 odkazy map, snad se vám to dobře zobrazí.
http://www.mapy.cz/#x=18.230473&y=49.803882&z=16
http://www.mapy.cz/#x=18.274603&y=49.769732&z=17
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 6Pro koho je otázka zajímavá? kapka, iceT, lukas.zmizik, Petra09, Kohut57, marci1 před 4616 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Kruhové objazdy bez križovatky, sú to bezpečnostné spomaľovače na
ceste zvádzajúcej k vyšším rýchlostiam. Súčasne dávajú možnosť
otočenia sa vozidla na cestu naspäť.
Všimnite si, koľko vodičov prekračuje rýchlosť na rovnom úseku.
Ostravsko s jeho poloprázdnymi rovnými komunikáciami k tom priamo
zvádza.
Doplňuji:
Podľa priložených máp
V prípade Zabřehu išlo o plánované pripojenie na neďaleké sídlisko,
s možnosťou urýchleného zásahu záchranárov
V druhom prípade ide o nedokončené pripojenie na Hrabovky
Môj názor:
v oboch prípadoch asi prevládli peniaze a majetkoprávne vzťahy pred
potrebami obyvateľov.
Upravil/a: led
0 Nominace Nahlásit |
Jedna možnost je ta, že tam výhledově plánují přistavět cestu, která třeba povede do nové bytové zástavby časem. Ale ty tvrdíš, že nic takového 10 let nepřipojili.
Druhou variantu bych viděl jako možnost změnu jízdy(návratu) velkých dopravních prostředků, např. autobusy, hasičské vozy. Jakási obdoba tramvajových smyček.
0 Nominace Nahlásit |
Oba kruhové objezdy z vrchu vypadají, že jim něco chybí. Mám za to,
že se budovaly s tím záměrem, že s další výstavbou budou na ně
napojeny další komunikace. Chtělo by to ověřit si situaci na Ředitelství
silnic a dálnic.
Ale souhlasím s tím, že ne vždy bylo výhodné je budovat místo
dřívějších křižovatek. Bezpečné jsou, pokud se na nich řidiči
chovají ukázněně. A ne, když mne na kruhovém objezdu předjede zevnitř
řidič ve staré plechovce a udělá mi myšku s odbočením na vprvní
výpadovku vpravo. Nebo když do kruhového objezdu najíždí řidič
v protisměru. Taky jsem zírala a nevěřila vlastním očím.
Doplňuji:
Kruhový objezd na rovném úseku cesty jízdu každopádně zpomalí. To je
jeden efekt, který budování zdánlivě nesmyslných kruhových objezdů
má.
Plány na budování silnic a dálničních tahů musí počítat s budováním
přípojných vozovek ne v horizontu 10, ale i 50 let, protože vždy se
jedná o dost drastický zásah do přírody.
Ano v neposlední řadě zde hraje nezanedbatelnou úlohu finanční stránka
věci. Viz slavný most ve Studénce. Víte vůbec, která firma ho skutečně
stavěla? Ta budovala most a přilehlé cesty za normální náklady, ale než
se k té zakázce dostala, nabalily se na ní finančně ještě další tři
mezičlánky. Správy silnic nesmí takové stavby provádět a musí se
zabývat jenom „drobnou“ údržbou. Větší akce jsou již předmětem
výběrových řízení, kde je většinou hned od počátku
vítěz jasný.
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
Doplním david22: zadavatel dává nějaké spřátelené firmě vydělat za přiměřenou protislužbu – běžný jev dnešní politické zvůle!
0 Nominace Nahlásit |
No,řekl bych,že díky tomu kruháku je možný se vrátit zpátky.Nemusejí
se složitě stavět nájezdy a výjezdy.Známej jel před časem do
Francie,omylem najel na silnici která vedla jinam než zamýšlel a chtěl se
vrátit-jenže jel jel jel a asi až po půl hodině měl možnost odbočit a
vrátit se..
Ovšem jestli zrovna tyhle dva kruháky jsou vystavěný v dobré víře,to ví
čert.Ale stejně-zlatý kruháky,díky za ně.
0 Nominace Nahlásit |
a proc by je nedelali kdyz to nejde z jejich kapsy a naopak spis jim z desatek neco kapne..
0 Nominace Nahlásit |
U nás by jednoznačně platila odpověď Kilji, spřátelené stavební firmy s radnicemi mají věčný boom. Jinak funkční kruhák je moc dobrá věc, urychluje dopravu. Horší jsou přechody za kruhákem, které tam dopraváci klidně nechávají po předešlé křižovatce. To je dost peklo.
0 Nominace Nahlásit |
Led má jasnou pravdu. Člověk si ani neuvědomí, jak to zvýší bezpečnost dopravy a řidič jede jen volně, zejména v obci. Poprvé jsem to viděl před řadou let v jednom přímořském letovisku. Bez kruhových objezdů tam frajeři jezdili 100 a přejít ulici bylo sebevražedné. Po zavedení kruhů jezdili všichni 50 – 60 a byl klid.
0 Nominace Nahlásit |
No také to může být tím ,že nechtějí aby jim tam jezdili kamioňáci,
on se takový kamion těžko na tak malý kruhák vejde,,,
Doplňuji:
i když to asi nebude přesně tento případ, ale u nás v okolí je
několik takových kruháků,,
Upravil/a: kropitko
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekDrap | 8230 | |
led | 4070 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2779 | |
zjentek | 2725 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2018 | |
aliendrone | 1938 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |