Avatar uživatele
anonym

Proč se stavělo vlakové nádraží až na konci města (vesnice)?

Jak daleko to máte na vlakové nádraží?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? annas, quentos, briketka10, gecco před 3357 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Budování železnicích tratí určitě souviselo s výkupem pozemků., které bylo často třeba vyvlastnit, jejich majitelé nesouhlasili. Jindy naopak výstavbu podporovali. Proto jsou některé vedlejší tratě klikaté, nevedou přímo., ale kolem obcí, takže i nádraží jsou na jejím konci.

Hodně železnic přibylo v 19. století – takže kvůli nakládaní dřeva, přepravě surovin aj. – kolem nádražní budovy více prostoru, možnost skládování. Třeba i kvůli tomu, že parní lokomotivy často způsobily požár, takže se nerozšířil do obce..

Nádraží na okraji obce – sice pro cestující nebyla určitě příjemné, i když železnice urychllila spojení, často byla výhodnější než doprava silniční, nebylo tolik automobilů.

V našem městě vede trať okrajem města, i když dnes už to tak docela neplatí. I „za tratí“ se začalo stavět, Je tomu tak určitě i v jiných obcích, protože na pozemích, které byly za kolejemi, se postavily nové obytné domy.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
dudu

Mnohdy stačilo aby v místě plánované trasy měl záhumenek pan starosta a trať musela být odkloněna. Totéž u nás platí i u silnic III. třídy.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Emefej

Umístění nádraží bylo ovlivněno zejména ekonomikou a plánovaným využitím tratě. Řada tratí byla původně stavěna pro nákladní dopravu a přeprava osob nehrála podstatnou úlohu.
Naším městem prochází šest železničních tratí a máme čtyři nádraží, všechna dnes leží v širším centru města. K tomu nejbližšímu to mám cca 3 km.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
lexx

pro případ války…nádraží je důležitej strategickej cíl pro nepřátelské dělostřelectvo a letectvo, civilní objekty, obydlí příp. voj.posádka leží trochu mimo

učebnicovým příkladem stupidity radních je nádraží Jablunkov cca 2.5 km pěšky od centra města…jo aspoň MHD a taxi má kšefty

Upravil/a: lexx

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
quentos

Zajímavé, to mě nikdy nenapadlo. Důvod mě nenapadá, naštěstí napadl ostatní repondenty. Trutnov ho má celkem v centru, ale bůh ví, jak by bylo daleko od „historického“ centra. Já to mám deset minut svižné chůze, zaplaťpámbu za to, i tak často dobíhám na poslední chvíli.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Agneta

U nás v Praze je nádraží uprostřed města (obě nádraží jsou nedaleko od sebe), a každá čtvrť má ještě své nádraží, takže když se to dobře udělá, jak má být…:DDD

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Lamalam

Na nejbližší české nádraží to mám asi 5 km, na nejbližší německé asi 700 m.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
a623682@drdr

Aby to lidi meli dal a by si pri chuzi na vlakac trochu zasportovali chuzi, proto se to stavelo daleko. Anebo mozna taky proto, ze dovest koleje nekam doprostred vesnice a tam postavit i vlakac neni az zase tak snadny a prinasi to spoustu problemu (vejskovej rozdil, kolejim prekazej baraky, koleje zkrz zabydlenou oblast – krizovatky, prechody a tak dale).

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Emefej

dudu > někdy to bylo naopak. Pokud tam měl starosta pozemek, tak se tam trať vedla, aby to mohl výhodně odprodat.

před 3357 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek