Budování železnicích tratí určitě souviselo s výkupem pozemků., které bylo často třeba vyvlastnit, jejich majitelé nesouhlasili. Jindy naopak výstavbu podporovali. Proto jsou některé vedlejší tratě klikaté, nevedou přímo., ale kolem obcí, takže i nádraží jsou na jejím konci.
Hodně železnic přibylo v 19. století – takže kvůli nakládaní dřeva, přepravě surovin aj. – kolem nádražní budovy více prostoru, možnost skládování. Třeba i kvůli tomu, že parní lokomotivy často způsobily požár, takže se nerozšířil do obce..
Nádraží na okraji obce – sice pro cestující nebyla určitě příjemné, i když železnice urychllila spojení, často byla výhodnější než doprava silniční, nebylo tolik automobilů.
V našem městě vede trať okrajem města, i když dnes už to tak docela neplatí. I „za tratí“ se začalo stavět, Je tomu tak určitě i v jiných obcích, protože na pozemích, které byly za kolejemi, se postavily nové obytné domy.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Mnohdy stačilo aby v místě plánované trasy měl záhumenek pan starosta a trať musela být odkloněna. Totéž u nás platí i u silnic III. třídy.
4Kdo udělil odpovědi palec? anonym, briketka10, gecco, quentos
před 3357 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Umístění nádraží bylo ovlivněno zejména ekonomikou a plánovaným
využitím tratě. Řada tratí byla původně stavěna pro nákladní dopravu a
přeprava osob nehrála podstatnou úlohu.
Naším městem prochází šest železničních tratí a máme čtyři
nádraží, všechna dnes leží v širším centru města. K tomu
nejbližšímu to mám cca 3 km.
3Kdo udělil odpovědi palec? briketka10, Lamalam, anonym
před 3357 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
pro případ války…nádraží je důležitej strategickej cíl pro nepřátelské dělostřelectvo a letectvo, civilní objekty, obydlí příp. voj.posádka leží trochu mimo
učebnicovým příkladem stupidity radních je nádraží Jablunkov cca 2.5 km pěšky od centra města…jo aspoň MHD a taxi má kšefty
Upravil/a: lexx
2Kdo udělil odpovědi palec? briketka10, quentos
před 3357 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zajímavé, to mě nikdy nenapadlo. Důvod mě nenapadá, naštěstí napadl ostatní repondenty. Trutnov ho má celkem v centru, ale bůh ví, jak by bylo daleko od „historického“ centra. Já to mám deset minut svižné chůze, zaplaťpámbu za to, i tak často dobíhám na poslední chvíli.
2Kdo udělil odpovědi palec? anonym, briketka10
před 3357 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U nás v Praze je nádraží uprostřed města (obě nádraží jsou nedaleko od sebe), a každá čtvrť má ještě své nádraží, takže když se to dobře udělá, jak má být…:DDD
2Kdo udělil odpovědi palec? annas, briketka10
před 3357 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Na nejbližší české nádraží to mám asi 5 km, na nejbližší německé asi 700 m.
0 Nominace Nahlásit |
Aby to lidi meli dal a by si pri chuzi na vlakac trochu zasportovali chuzi, proto se to stavelo daleko. Anebo mozna taky proto, ze dovest koleje nekam doprostred vesnice a tam postavit i vlakac neni az zase tak snadny a prinasi to spoustu problemu (vejskovej rozdil, kolejim prekazej baraky, koleje zkrz zabydlenou oblast – krizovatky, prechody a tak dale).
0
před 3357 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
dudu > někdy to bylo naopak. Pokud tam měl starosta pozemek, tak se tam trať vedla, aby to mohl výhodně odprodat.