Odpoveď byla označena jako užitečná
Rozhovor v Hospodářských novinách na téma Budeme jezdit metrem bezpečně a pohodlně?
http://hn.ihned.cz/c1-10159130-budeme-jezdit-metrem-bezpecne-a-pohodlne
Ale nové vozy mají krásný aerodynamický tvar..
Už nejméně sto let je známo, že aerodynamický efekt, vyžadující úpravu čela dopravního prostředku, se začne uplatňovat při rychlostech nad 110 km/hod. A to pouze na povrchu, nikoliv v tubusu podzemní dráhy. Metro má však rychlostní limit 80 km/hod. Jakápak aerodynamická příď, „aby tam vzduch lépe klouzal“, jak jsem četl v Bulletin Design Centru. Kdyby mi některý z mých studentů předložil takové zdůvodnění, dostane nekompromisní „konsilium abeundi“ – doporučení, aby zanechal studia.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym Nahlásit |
Doplním annas:
Aerodynamický tvar má smysl tam, kde má vzduch „kam uhnout“. V tubusu,
který je jen o chlup větší než vůz, nemá vzduch kudy vůz obtéct a
proto i kdyby se konstruktéři na hlavu stavěli vůz metra před sebou ten
vzduch musí tlačit. Jen se snad dělají pro vzduch nějaké přepouštěcí
kanály před stanicí, aby ten vítr tolik neobtěžoval čekající
cestující.
Možná by pro vůz mohl být v čele miskovitý tvar lepší než špička, nebo rovné čelo, aby se do toho sloupce vzduchu lépe opřel a nedělaly se oblasti vyššího tlaku vzduchu v místech kudy se bude snažit vzduch procpat kolem vozu…
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5282 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2673 | |
quentos | 1806 | |
mosoj | 1594 | |
led | 1380 | |
marci1 | 1359 | |
aliendrone | 1205 | |
zjentek | 1096 | |
Kelt | 1040 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |