Vždyť prodavači jsou milí, chovají se slušně k zákazníkům, decentně a hezky se oblékají, mají nízké mzdové ohodnocení v porovnání s ostatními profesemi, což znamená, že se tak zvyšuje jejich užitečnost, ale mají nízké společenské ohodnocení.
Nevíte tedy proč prodavači neboli zaměstnanci, kteří se umí dobře chovat a pro zákazníka by mnohé udělali, mají tak nízkou prestiž?
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, gagaga před 2806 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Funkce prodavače se zprofanovala. Myslím si, že je to tím, že v marketech jsou zpravidla nevyučení jedinci, často se střídají, nemají zájem se něco naučit, považují práci za přechodnou. Zřejmě ani peněz není moc. Tací jedinci doplní zboží, možná ví, kde se určitý druh nachází, ale tím to končí.
Ne všichni jsou milí, neznají často odpověď na dotaz, někdy se tváří, jako by je zákazník obtěžoval. Těm se raději vyhýbat.
Je to častější v marketech, ale bohužel i v kamenných obchodech se najdou tací, kteří se málem diví, co po nich zákazník chce Ovšem můžeme však narazit na skvělé prodavače, kteří svým produktům rozumí a dokážou poradit a přidají k nákupu úsměv.
Samozřejmě, že se víc poukazuje na ty špatné jedince než na ty dobré. Prot se zobecňuje – „všichni jsou špatní“. Na základě několika jedinců, kteří se nechovají tak, jak by měli, zákazníci házejí všechny do jednoho pytle.
Lidé je považují za podavače zboží, nikoliv jeho prodavače.
Tak se mluví o učitelích, lékařích, úřednicích atd. Naneštěstí se vždy najdou jedinci, kteří nedělají dobré jméno ostatním.
Pokud jste vstřícný, ochotný, poradíte atd. určitě to zákazníci ocení a budou k vám rádi chodit.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Protože je všeho moc. Až bude všeho nedostatek, pak prestiž prodavače vystoupá až k nebesům.
0 Nominace Nahlásit |
Ono i jiné profese, ale záleží na tom, jak jsou vytížené.
Stojíš frontu u uzenin, prodavačka musí krájet salám, jsi nervní, ona
taky a je to.
Obhodní řetězec je nutí k tomu a tomu, oni musí bezhlavě dělat co jim
nařídí, ikdyž je to proti jejih srsti.
Nervozita prodavačů, nervozita zákazníků a je to.
0 Nominace Nahlásit |
Jsou prodavači a Prodavači. O těch prvních utíkám, ti druzí mě zaujmou, aniž by byli vlezlí. Klíčové slovo je právě ta vlezlost, nesnáším, když se mi snaží prodat něco dražšího, protože jsou taky placeni podle obratu prodejny. Přesvědčí mně jedině profesionalita a vážím si jí. Přesto si vždycky koupím jen to, co opravdu chci.
0 Nominace Nahlásit |
Prodavači si za to do určité míry mohou sami,
ovšem z větší míry za to mohou jejich zaměstnavatelé.
Zkus si jít koupit cokoliv, k čemu budeš potřebovat
zboží nebo výrobek předvést, podat vysvětlení, radu, …
Kolik prodavačů toho je schopných? Minimum.
Zaměstnavatelé dávají přednost nekvalifikovaným
zaměstnancům, kterým mohou platit méně…
_______
Doplňuji:
Umět se dobře chovat nestačí.
Není to ani žádná zásluha.
Slušné chování je základním předpokladem
pro jakékoliv „fungování“ ve společnosti.
Upravil/a: ivzez
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek