Chápu třeba vysloveně sportovní nebo vytuněný vozy, že tam se dá teoreticky předpokládat, že s tím bude jezdit namyšlenej frajírek, co nebude dodržovat rychlost, ale proč je pojistka na auto se třeba 2 000 ccm téměř dvojnásobná oproti 1 000 ccm? S hodně slaboučkým autem je právě ještě nebezpečnější třeba předjíždění, nemluvě o tom, že když bude nechtěně do kopce zpomalovat, budou ho ostatní muset předjíždět a vytvářet nebezpečnou situaci.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Ametyst před 301 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Cena vychází ze statistik nehodovosti, některé pojišťovny objem motoru nezohledňují.
Zdroj: https://www.povinneruceni.biz/tabulka-cen-porovnani
0 Nominace Nahlásit |
Cena auta se silnějším motorem bude vyšší a vyšší bude proto
i potenciální škoda a pojistka.
Mimochodem, jízda důchodce ve Fabii 1,2 HTP rychlostí 70 km/hod NENÍ
nebezpečnější, že někdo jiný situaci nezvládne, je poněkud jiný
problém.
0 Nominace Nahlásit |
Pouze proto, že lze předpokládat pojistnou škodu ve vyšších hodnotách. Nic jiného v tom není a nebere se ani ohled na případného potenciálního řidiče.
0 Nominace Nahlásit |
Protože je to tak nastavené. Ale neznamená to, že lepší (dražší) auto udělá při havárii větší škodu. Podle mě by cena měla být jednotná. Případnou škodu na druhém voze udělá jak levné, tak drahé auto.
0 Nominace Nahlásit |
Není to na lepší auto, obvykle je to na výkonější auto i když
většina společností tento atribut nahrazuje zdvihovým objemem.
Proto jsem se svým nově koupeným starým autem s atmosférickým dieslem
1.9 tehdy přešel k ČSOB, která jako jediná tehdy cenu určovala podle
výkonu (50kW) a ne podle objemu.
Každá pojišťovna má cenovou politiku trošku jinou. Jinak by nám také
stačila pojišťovna jen jedna 😉
0 Nominace Nahlásit |
To není pravidlem. Já např. platím za větší a dražší dodávku s větším objemem motoru méně než za osobního kombíka.
0
před 301 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nechápu Vaše nenávistné myšlenkové pochody!
Proč by měl vytuněným vozem jezdit „namyšlenej frajírek, co nebude
dodržovat rychlost“.
Dcera jezdí 20 let bez nehod, z toho 8 let, s „yytuněným: vozem Hondoa
Prelude. 😉 „Srdeční záležitost“.
Čtyři roky (souběžně), měla k dispozici červený K-1 Attack (stavěl,
tehdejší partner).
Odkaz na auto:
https://www.garaz.cz/clanek/auta-historie-puvodne-slovensky-sportak-k-1-attack-zachranili-cesi-ted-pripravuji-chytrou-stavebnici-pro-nadsence-21010571
„Na dálnicích mohou jet motorová vozidla s hmotností do 3,5 tuny a
autobusy rychlostí max. 130 km/h, na silnicích pro motorová vozidla max.
110 km/h, ostatní pak max. 80 km/h.“
TAKOVOU POVOLENOU rychlost, snadno překročí i starší „plečka“,
s nižší kubaturou.
Někdo to rozdělil, podle obsahu vozidel
Na dražších automobilech vznikne vyšší škoda. Řidič bourat nemusí, ale
může být nabourán (až k totální devastaci).
„Nezapomínejte ani na pravidelnou aktualizaci pojistky. To se vyplatí
především v případě, že si platíte i havarijní pojištění, jehož
cena by se měla snižovat, protože vaše auto postupně ztrácí na hodnotě.
….. je ale dobré nechat si porovnat i nabídky povinného ručení. …
Proto vám může přechod k nové pojišťovně ušetřit pár stovek nebo
dokonce tisíc ročně, ….“
0
před 301 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Poněvadž silnější koráb vytváří více emisí a většinou si jej
pořizují Hogo-fogo nebo kdo má problém se sexualitou.
Ale podle mého názoru je pov. ručení velmi levné poněvadž se hradí na
př. oprava auta, odtah, náhr. vozidlo, znehodnocení vozidla, újma na
zdraví, bolestné, náklady na léčení, ošetřovné, ztížení uplatnění,
ztráta výdělku, ušlý zisk, škoda na ošacení právní
zastoupení a.t.d.
0
před 301 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Da ny: To nebylo myšleno vůbec nenávistně, jen se snažim pochopit myšlenkový pochody společností. Že silnější auto znamená větší škodu znamená jen v případě havarijka, nikoli povinnýho ručení, ze kterýho se platí škoda způsobená někomu jinýmu.
Pepa25:
Cena má vliv na havarijní pojištění, ale u povinnýho ručení přece
neuděláš dražším autem větší škodu někomu jinýmu.