Proč dneska firmy záměrně vyrábějí nekvalitní výrobky, které jsou navrženy tak, aby se hned rozbily, daly spravit jenom odborným firemním servisem nebo se nedaly spravit vůbec a musel si člověk koupit nové? Co je to za dobu? To se nedělo ani za první československé republiky, to si každý továrník zakládal na kvalitě svých výrobků, které vydržely desítky let!
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Kepler před 3122 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Na to je jednoznačná odpověď a už se zde o tom mnohokrát diskutovalo. Žijeme ve éře konzumu a neustálé výrobě pro výrobu. Opravit porouchané výrobky bývá mnohdy dražší, než výrobek sám. Výrobky morálně a svými možnostmi rychle zastarávají. Více lidí má práci. A hlavně výrobci rychleji bohatnou. Co si koupíš raději – pračku za 5000,–, nebo za 50 000,– ? Je tu i tlak od spotřebitelů, ale lze najít výrobky opravdu kvalitní, i dnes.
Upravil/a: Kepler
0 Nominace Nahlásit |
To je snadné. Dnes se nic neopravuje a co by šlo, tak díly jsou tak drahé, že se to nevyplatí. Pokud se tedy takový výrobek brzy rozbije, nezbývá než si jít koupit nový. A firmy mají stále dost odbyt.
0
před 3122 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
také to může být z části tím, že lidé vyžadují/kupují co nejlevnější výrobky a tak výrobci musí jít s kvalitou dolů aby udrželi cenu nízko
0
před 3122 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
to je pusté zevšeobecňování, které stojí víc na předsudcích a
dojmech než na realitě. Již jsem mluvil s lidmi, kteří pro změnu
hodnotili jako šmejdy většinu výrobků, které se zde vyráběly před rokem
89, to je samozřejmě také nesmyslné. Dnes není problém sehnat kvalitní
zboží. Kvalita však může něco stát – tj. obvykle vyšší cenu,
ačkoli vždy to tak není. Různí zákazníci upřednostňují různé
věci – někteří cenu.
btw. tuto odpověď jsem právě dopsal na počítači starém cca 10 let,
tisknu na tiskárně staré 7 let, používám cca 14 let starý toustovač,
jen pračku máme relativně novou – cca 1,5 roku – ta stará přestala
fungovat po patnácti letech. Zdá se, milý Jaymesi, že by to chtělo mírně
přehodnotit své představy a sundat klapky z očí (anebo začít kupovat
kvalitní zboží).
0
před 3122 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Když se před léty zaváděl v podniku, kde jsem pracoval, systém řízení jakosti ISO 9001, bylo nám pracovníkem jisté najaté firmy, pověřené pomocí se zaváděním, řečeno: Vyrábět se má v nejhorší možné kvalitě, kterou je zákazník ochoten akceptovat. U toho jsem byl, to jsem slyšel na vlastní uši. Prožil jsem období, kdy opraváři byli bráni jako škodná, dokonce byla rušena celá opravárenská střediska. Samozřejmě, že nejlepší výrobek je takový, který krátce po záruční době vypoví službu. O tom se již na síti diskutovalo, viz např. instalovaná „kurvítka“ ve výrobcích. Také o nich mluvil kdysi ministr Baudyš v nějakém tv. pořadu. Takže žádné konspirační teorie, ale realita!
0
před 3122 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek