Avatar uživatele
Čecho_slovák

Položilo by to výrobce a prodejce, kdyby stát zakázal jakékoliv reklamy?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Viktorie II. před 1129 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Emefej

Myslíš, že bez reklamy nebudou lidi kupovat jídlo, oblečení, léky a podobné věci?

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Rokio

Ne, ale měli by menší zisky.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Viktorie II.

Tak určitě by nezkrachovali, ale měli by problém s prodejem.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zjentek

Na zdravě uvažujícího člověka má reklama nulový vliv a zbytečně jej jen mrzí, že cosi takového ve společnosti vůbec existuje.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
orwell

Nepoložilo, ale snížilo jejich zisky. To je pro řadu z nich horší, než válka. Zisk je třeba neustále zvyšovat, zvyšovat a zvyšovat až do nepříčetnosti.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
paul1

Bez reklamy by to určitě někde šlo, např. v televizi, tady už na to kouká málokdo, jen to nutné přepínání rozčiluje. A u těch starších tam je zase problém vzpomenout si na děj, který probíhal před reklamou 😄

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Nemyslím, že by to mělo zásadní vliv. Reklamy stojí firmy značné peníze. Pokud by nedávaly peníze do reklamy, mohly by zaplatit svým zaměstnancům lepší peníze. Ale myslím si, že 50% lidí reklamy nesleduje. Možná to procento bude i vyšší. Kvalitní výrobky nepotřebují reklamu. Stará zkušenost říká, že reklamu potřebují neprodejné výrobky.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Disraeli

elkon, jestli si myslíš, že marketing je pro firmu nákladem, tak to jsi naivní… jasně, nevloží to do propagace, tak zvýší mzdy zaměstnancům? To asi těžko, protože, kdyby neměli ten marketing (nebo „jen“ propagaci), tak by neměli takové zisky a neměli by z čeho ty mzdy zvyšovat (naopak by velice pravděpodobně museli ještě snížit mzdy, protože by měli celkově nižší příjmy a nemohli by si dovolit vyplácet takové výplaty… dost možná by nedošklo ke snížení výplat, ale prostě „jen“ osekání nákladů, zúžení nějakých firemních sekcí, propouštění některých zaměstnanců).
Marketing není něco zanedbatelného a zrovna reklama/propagace tvoří jeho velkou a důležitou část. „Překvapivě“ se za jedno z nejdůležitějších pří podnikání považuje management a marketing (mj. i propagace a její druhy) – jsou na to obory i školy, učebnice, knihy i celé studie, kurzy atd. Firmy nedávají tolik peněz do reklam jen tak, aby je vyhazovaly… logicky asi vědí proč… několikanásobně se jim to vrátí. Ber taky v potaz, že to mají firmy většinou propočítané, kam co směřovat (investovat), čemu se věnovat… Jsou na to i výpočty… kolik toho a toho přinese toho (odhady, přesné částky, ..). Kolik, kde, jak (atd) toho propagovat/zaplatit za fromu propagace, aby to přineslo to a to.
Kdo si koupí kvalitní výrobek, o kterém lidi (a firmy/obchody) ani nevědí, že existuje…?
Nemluvě o těch množství druhů propagace a jejich cílů.
I ty největší společnosti, vyrábějící světově populární produkty (o kterých by se dokonce dalo říct, že je každý zná) strkají do propagace nemalý peníz (ve skutečnosti často konkrétní procentní část z veškerých příjmů, a to docela velkou).

před 1129 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Viktorie II.

emefeji, a jak pozná babička ze vsi, že něco zlevnili, když by nedostala leták do schránky?

před 1129 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek