Zaujal mě dnešní díl Bořičů mýtů inspirovaný golfovými míčky s dolíčkovaným povrchem.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? mojitek, ratava, gecco před 3304 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Snížení celkového odporu prostředí proti pohybu "ďolíčkovaným
povrchem´ má význam až u vysokých rychlostí (vysokých v relaci
k viskozitě prostředí) – u vzduchu a běžné rychlosti aut by bylo
spíše kontraproduktivní (nehledě na složitější přesnou výrobu velkých
a nepravidelných ploch povrchu auta vůči jednoduchému tvaru míčku)…
A kromě toho – u prodeje aut hraje vysokou roli i design – a kdo by
chtěl auto ´potlučené kroupami´?…
😉
_______________________
Mosoji – kukněte se na vliv Reynoldsova čísla na odpor prostředí proti
pohybu…
🙂
Pokud jde o letectví – turbulentní povrchové proudění je poněkud
hůře definovatelné, než proudění laminární – a nepravidelnosti
proudění mohou mít u letadel docela zásadní vliv na vztlak (a u letadel
i raket na stabilitu) – ale pokud vím, experimentuje (nebo aspoň
experimentovalo se s tím).
Upravil/a: gecco
0 Nominace Nahlásit |
http://cool.iprima.cz/porady/borici-mytu-v-29
Asi na tom něco bude, ale prd tomu rozumím :(
Ti bořiči mýtů nanesli hlínu na kapotu a zjistili,
že auto s dolíčky jezdí s nižší spotřebou, a to o
celý jeden litr.
Upravil/a: briketka10
4Kdo udělil odpovědi palec? ReHu, annas, Mc Merkurion, gecco
před 3304 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Chtěl bych vidět to laminární proudění vzduchu nad dolíčkovaným
povrchem. Samá turbulence !
Bořiči mýtů ať jdou raději něco tvořit.
Mowla tak proč se to nedělá u letadel a raket, tam tvoje zdůvodnění
neobstojí.
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
nejen golfový míčky,ale i helmy na mašinu Schubert dělali takhle
v 90´ letech.už od toho upustili-nevím proč.
https://rideapart.com/articles/when-motorcycle-helmets-look-like-golf-balls
0 Nominace Nahlásit |
nevím jestli dolíčky kladou menší odpor než hladký,při dotyku se mi
stalo,že facana jsem občas dostal v obou případech…
…vážně: někde jsem četl,že to nejni o odporu,ale o odpalu,a
směrování…
>>> nebo prostě neuměj udělat pořádnou kouly…
doplňuju:
názor ženský: " kdo by to myl…"
Upravil/a: Mc Merkurion
0 Nominace Nahlásit |
…proč se auta stále vyrábí s hladkým povrchem?
Nejsem znalec aerodynamiky, ani karoseriolog (nebo jak to nazvat), potažmo ani řidič, ale trochu mi přijde, že karoserie automobilu má vícero funkcí, než jen úsporu PHM. Nevím, na kolik by se ďolíčkovým povrchem změnila deformační vlastnost při nárazu, jak by takový povrch reagoval na všechny rozmary počasí (třeba v zimě zamrzající déšť v jamkách by asi nebylo to, co by chtěl kde kdo po ránu na autě najít), jak by se změnily vibrace při jízdě (třeba při přejezdu kolejiště) a podobně, ale ten hladký povrch má zajisté svou funkci (své funkce), které kdejakou úsporu PHM předčí… taky mi trochu přijde, že taková karoserie by asi byla lehce (možná i více, nevím, jak hluboké ďůlky by měly být…) silnější, za což by zajisté byli „rádi“ záchranáři při všech dopravních nehodách…
Ani si neumím představit auto s golfovým efektem po kroupovém „útoku“ a následné vymáhání škody na pojišťovně („Tato jamka tam patří, tato taky, tato je od kroupy, ta ne, ta jo…“)…
(jestli jsem s odpovědí mimo, tak mě kdyžtak opravte, ať zbytečně nemystifikuji…)
0 Nominace Nahlásit |
Na Bořiče mýtů se pěkně kouká, vždyť je to zábavný pořad, ale kdo
tomu věří, tomu není pomoci:DDD
Ani rakety nemají tento zázračný dolíčkovaný povrch:DDD
0
před 3303 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ratava, auto po krupobití mám za sebou. Dolíčkovaný auto mělo dolíky
o průměru podstatně větším. Odhadem více než 10 cm.
A proč by měla být karoserie silnější než obvykle je? Prostě by se
lisovala s těmi dolíky.
A hluboké moc nebyly, aby to dělalo větší problémy v zimě.
Hlavně to vypadalo celkem komicky.
Už si nepamatuji, jakou rychlostí jeli, ale množství úspory mě
překvapilo.
Design je jediný argument, který mě napadl, proč se vyrábí hladký
povrch
Gecco, dolíky nebyly zcela na kraji. Pár cm bylo u krajů volných.
Ještě ad letadla 🙂.
Kontrolní otázka: Proč letí letadlo?
Kontrolní otázka 2: Poletí letadlo když bude na křídle turbulentní
proudění?
🙂
Vím, že u modelů letadel se někdy kousek za náběžnou hranu lepí „nějaké zdrsňovadlo“. Kamarád používal provázek. Co jsem pochopil, tak malé uměle zařízené turbulence zajistí vrstvičku vzduchu v těsném okolí křídla po které vzduch z okolí klouže lépe než přímo po hladkém povrchu křídla. Důsledek: Velké turbulence nastoupí později než u zcela hladkého křídla…
To, co se tady řeší se učí ve 2. ročníku FS ČVUT v předmětu „Mechanika tekutin“. Faktem je, že to funguje cca tak, jak je tady popsáno.
Nebo si můžeš přečíst tento článek publikovaný FS ČVUT:
http://www.it.cas.cz/files/fluid-dynamics-2007/057-Miczan-PT.pdf
Pokud tomu nebudeš rozumět a nebo se ti to nebude chtít číst tak na straně 13 začíná závěr.
Nejdříve měli maketu auta v tunelu a barevné proudy ukazovaly směr.
Pak dělali pokusy s hladkým povrchem a dolíčkovaným povrchem při jízdě
autem.
Stejná vzdálenost i rychlost.
Tento týden tvrdili v bedně že prý musí být zimní pneumatiky na autě třeba i v září pokud napadne sníh. Takový jsou ti bořiči mýtů !!! K takovémuto požadavku není totiž žádný právní podklad.
Drap | 8222 | |
led | 4068 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2777 | |
zjentek | 2723 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2018 | |
aliendrone | 1938 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |