Hodnotí si vždy sám. Důležité je, zda se líbí , nebo nelíbí mě. Mě se třeba líbí, jinému zase ne. Neexistují v podstatě jakákoli díla, která by se líbila universálně všem a tím samozřejmě nemyslím pouze filmy.
0 Nominace Nahlásit |
Na csfd jdu hlavně ze zvědavosti, který herec nebo herečka hráli ve filmu, který jsem právě viděla. Pro zajímavost se mrknu i na procenta hodnocení, ale jsou mi celkem jedno. Hodnocení tam bývá přísné a málo tolerantní.
0 Nominace Nahlásit |
CSFD je databasis: najdu tam originál název, alternativní název atp., mohu vyhledávat podle roku, země původu, a k tomu žánru, nebo podobných konstant. Takže normální práce s katalogem, nic víc, nic míň.
Ano, na CSFD je nějaká komunita, a v rámci té komunity můžeš hodnotit, nebo také „hodnotit“ filmy, seriály, nebo prostě všecko, co je zaneseno v té CSFD databasis.
Když si tam vytvoříš účet, můžeš pouze hodnotit položky v databasis hvězdičkami, komentáře přidávat nemůžeš. Abys mohl přidávat komentáře, tak musíš splnit jednu ze dvou podmínek: 1. vyplnit jejich test „znalostí“ ze světa filmu nebo 2. napsat „motivační dopis“, proč si myslíš, že by Ausgerechnet tvoje komentáře měly být přínosné.
Naprosto respektuju právo provozovatele toho webu si ta pravidla takto nastavit. Ovšem, podle mého skromného názoru jsou to pravidla křupanská a maloměšťácká: proč bych měl, proboha, někomu dokazovat, co vím, nebo nevím, o filmu, abych, potom, mohl napsat veřejně na ten film svůj názor? Proto, že jim tam píší své názory i hňupi? A? V čem je problém? Hňupi nemají právo se vyjádřit? Pokud je to off topic, nebo spam, tak tomu ale stejně nějaký rádoby test, ve stylu AZ kvízu, nebo Riskuj!, stejně nezabrání. A to, že někdo – ku příkladu – neví, že Maxmilien Robespierre zemřel v pondělí 28. července 1794 (to si zrovna pamatuju, tak to lze použít jako dobrý příklad) neznamená, že je historiografický ignorant, no a e contrario: to, že někdo ví, že Maxmilien Robespierre zemřel v pondělí 28. července 1794, neznamená, že není historiografický ignorant. Klidně to může být „blbec z Xeenemünde“, který si, prostě a jednoduše, pamatuje telefonní seznam na zpaměť.
Tomu, samozřejmě, odpovídá „kvalita“ hodnocení. Je tam poněkud sebestředná, nabubřelá a ignorantská komunita, která má potřebu napsat rádoby intelektuální a vznešené hodnocení na cokoli, co viděli, i když tomu, třeba, vůbec neporozuměli. Jsou výjimky, samozřejmě, proto pokud chceš najít stručný vejcuc, o čem ten, či onen, film zhruba je, CSFD bývá dobrá volba. Ale nic víc.
Hodnocení ve stylu CSFD stojí na pravdě většiny a pravda většiny nemá s objektivní materiální pravdou nikdy nic společného. Proto mi nějak uniká, jaký sensus by se mělo při hodnocení filmu řídit tím, na čem se usnesl sbor prasečích hlav.
0 Nominace Nahlásit |
Na film si najradšej utváram názor až po jeho pozretí. Až potom, ak ma
film zaujme, si vyhľadám prípadné recenzie a ak je to možné aj jeho
predlohu (knihu, obraz, scénar).
Môj pohľad nemusí vždy súhlasiť s verejnou, či oficiálnou mienkou.
Jednoducho, právo na vlastný pohľad, právo myslieť vlastným rozumom si
nenechám uprieť.
Na druhej strane priznávam právo na názor iným, aj svojim oponentom (na
tejto stránke dosť často popierané) na rozdiel od Neúplatného Maxa, ktorý
pre svoju krutú nezmieriteľnosť nakoniec stratil aj hlavu.
Najťažšie je hodnotiť umelecké dielo, či „umelecké dielo“, keď
poznáte jeho korene, dokonca aj ľudí. Napríklad obdobie nedávne, ktoré
viacmenej tí starší ešte majú v pamäti, ako sa jeho podoba mení vplyvom
smeru vetra. Rovnako aj premenlivá kritika a ohlasy v médiách na toto
dielo.
„Ľudia nepodliehajte panike, najprv deti, ženy a nevládní, až potom
muži!“ rovnako to platí v prenesenom význame aj o pohľade na svet.
Poznajte svet a zbadáte, že jestvujú rôzne pohľady na svet. Poznanie je
základ a až potom si utvorte svoj vlastný názor.
0
před 805 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Filip84, ako naprostý ignorant, ktorý si nepamätá školské učivo, že akýsi Robespierre zemřel v pondělí 28. července 1794 kdesi vo Francúzsku, pretože to nepovažuje podstatu, svojich znalostí histórie. Ďakujem za oneskorené pripomenutie konca Neúplatného Maxa, keď revolúcia požierala svoje deti. Akoby som videla spojitosť s dneškom. I dnes pôvodní autori Velkého protestu 17.Listopadu ´89 už odišli do anonymity pravekej minulosti a na ich miesta pomaly sa pretláča dopredu malý delostrelecký poručík.