Avatar uživatele
DusanOrlik

Na co mám právo,když je chyba u prodejce?

Zdravím,dne 18.2.2012 jsem si objednal několik produktů zboží (hrnky za 179 kč,CD lady gaga za 299 kč,a 3 KALENDÁŘE- z toho stojí dva za 49 kč a ten TŘETÍ ZA 199 KČ,ovšem stalo se něco neočekávaného!Dnes­ka jsem se mrknul na objednávku (doklad),kde píšou v poznámce že: zrušeno, titul byl vyprodán,takže nedostanu co chci.A oni si dovolili ještě vymazat celý produkt (teď už tam není napsáno nic,jako že to vůbec neexistuje).A má otázka:Mám právo,aby mi dodali mé zboží které jsem chtěl,neboť jak jsem si zboží objednával bylo psáno že dodací lhůta byla 21 dnů z Velké Británie.Chápete mě?A když si objednám,např. zboží zde: http://www.po­pron.cz/kalen­dar-lady-gaga-2012-kniha/s-950682/
z e-shopu Popron,tak bych zaplatil další poplatek za poštovné a balné (150 kč),což bych měl skoro dva kalendáře.Co myslíte?Co mám udělat?Mám právo na dodání mého zboží?Díky mockrát za odpověďi a rady!!

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? fablen před 4662 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
barnajka

To záleží na konkrétním prodejci. Musíš si přečíst obchodní podmínky – a nejlíp ještě před nákupem, ať víš do čeho jdeš.
Obecně ale můžu říct, že prodejce se nedopustil žádnýho podvodu, takže nějak nechápu, jakých svých práv se to vlastně chceš domáhat.
To, že objednaný titul mezitím doprodali, se běžně stává a ani tvou objednávkou ti na dodání nevznikl žádný právní nárok.
Jiná věc by byla, kdyby si prodejce za zboží nechal zaplatit předem a zboží pak nedodal – to bys samozřejmě měl právo na vrácení peněz a odstoupení od smlouvy.
Se stížností bys určitě uspěl i v případě, kdy by prodejce výslovně GARANTOVAL dodání zboží..a pak ti jen tak lážo plážo oznámil, že nic nebude.
Nepředpokládám ale, že by se tě první či druhé týkalo, takže s případným nárokováním dodání vyprodané položky asi sotva uspěješ.
Co vím, tak prodejci se proti podobným situacím brání předem speciální formulkou zanesenou do obchodních podmínek.

Třeba i ten zmiňovaný Popron píše, že:
„…Prodávající je oprávněn jednostranně a bez jakýchkoliv sankcí od uzavřené objednávky odstoupit, a to z provozních důvodů či z důvodu nedostupnosti objednaného zboží…“
http://www.po­pron.cz/obchod­ni-podminky/t-112/

Já si třeba nedávno u jedné české firmy objednávala několik CD, ta firma CD sháněla v zahraničí. Do nákupu jsem šla s tím, že objednaný titul už nemusí být vůbec dostupný, a nebo může být dostupný za jinou (vyšší) cenu, protože titul se mezitím zdražil.
Pokud jde o nákup ze zahraničí, kde dodací lhůta činí i několik týdnů, nikdo ti nedokáže zaručit, že svoje zboží nakonec opravdu dostaneš. Takže pokud to jde a chceš mít jistotu, nakupuj radši rovnou v kamenným obchodě, kde si hned po zaplacení u pokladny svoje zboží ihned odnášíš domů. Možná tě to bude stát o něco víc, ale pořád se to vyplatí: ušetříš zase na poštovným a ta jistota, že už to máš doma a že ti to nikdo nesebere..ta je k nezaplacení. Toť můj názor ;)

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Nárok možná máš, otázka je zda máš potvrzenou objednávku kterou jsi poslal. Pokud ne, tak samozřejmě každý obchodník prodává do vyprodání zásob. Jak ale celou věc vyřešíš, to musíš rozhodnout sám. Kde nejsi spokojen, příště neobjednávej

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
fablen

Totéž se mi stalo u Magnetu – provedla jsem rozsáhlou objednávku o cca 25 položkách z výprodejového katalogu a oni mi hromadu věcí vyškrtli, že je doprodáno. Nakonec mi přišly 3 ks zboží + poštovné.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek