Avatar uživatele
bolak

Má zákazník nakupující v internetovém obchodě ze zásady povinnost nahlásit dodání chybného zboží?

Pokud si zákazník objedná od nějakého zboží 1ks, a internetový obchodu mu pošle místo toho od stejného zboží 1kg, kdy 1kg se rovná cca 50 kusům daného zboží, má zákazník zákonem danou povinnost tuto chybu nahlásit, když mu obchod místo zboží které stálo 70kč poslal zboží stejného druhu za 3500Kč, nebo to může nechat plavat a žádná taková povinnost (ani trest) mu nehrozí?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 3931 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Hamon

Ne, bavíme-li se na úrovni spotřebitele. Spotřebitel není povinen vracet nebo platit podnikateli za plnění bez objednávky, dokonce není povinen na toto podnikatele upozornit. Viz § 1838 občanského zákoníku.
Doplňuji:
mosoj: a platilo to i za starého občanského zákoníku.

Zdroj: http://www.pod­nikatel.cz/za­kony/novy-obcansky-zakonik/f4584761­/#p1838

Upravil/a: Hamon

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mosoj

Ano. Pokud víš že ti to nepatří je tvoje zákonná povinnost to vrátit. To platilo vždy.
Doplňuji:
Paragraf na to ať hledají právníci. Plést se jiím do toho nebudu. Dříve to bylo nezákonné obohacování.

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
mosoj

HAMON : Nikdy jsem nekradl. Problém je, že ti to dodavatel těžko dokáže. Kdyby to měl možnost dokázat, asi by jsi se divil.

před 3928 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek