Avatar uživatele
anonym

Letadla bez transponderu jsou považována ze teroristická, protože nemohou být radarově správně identifikována?

Nebo je bez toho třeba ani nemusí radar detekovat, pokud jsou v dostatečně velké výšce?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 2547 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Nejsou všechna letadlo v tomto směru teroristická. Neuvádíte, o který typ letadel jde.

https://www.ty­den.cz/rubriky/zah­ranici/evropa/ne­jen-rusove-ani-zapadni-letadla-nezapinaji-transpondery_346290­.html

"Transponder je rádiový odpovídač založený na čtyřmístném kódu, který pomáhá řízení bezpečnosti letového provozu identifikovat stroj. Pokud je transponder vypnut, není letoun pro komerční radary identifikovatelný.

Generální tajemník NATO Jens Stoltenberg opakovaně ostře kritizoval Moskvu, protože některá ruská vojenská letadla létala u hranic zemí aliance bez zapnutého transponderu, a tím ohrožovala civilní vzdušný provoz.

NATO nyní prohlásilo, že její letadla dělají totéž, napsal německý magazín Der Spiegel. Údajně ale jen ve výjimečných případech při výcviku a nikdy ne nad východní Evropou.

O motivech, proč Rusové zmíněné zařízení vypínají, vládne mezi výzvědnými experty NATO shoda.

Ruská armáda tím připravuje své piloty na vážné situace, v nichž bude třeba transpondery vypnout. Především chce prý ale ruský prezident Vladimir Putin vyslat Západu své poselství – skrze „strategic messaging“.

Přítomnost ruských bitevních letadel v modu nasazení má údajně ukázat, že Rusko je globální mocnost, kterou je třeba brát vážně. Před dvěma měsíci Američané přiznali, že také oni ovládají ukazování svalů prostřednictvím „strategic messaging“.

Admirál Bill Gortney, velitel americké protivzdušné obrany, prohlásil: „My děláme totéž.“ (We do the same sort of thing)"

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… civilní letadla by jej měla mít zapnutý, viděl jsem to v jednom dokumentu …
… annas píšeš o vojenských letadlech, a ty by se teoreticky jako teroristická pro protivníka mohli zdát kdykoli, ale asi tak: jediný důvod, proč vymejšlej amerikáni superneviditelný letadlo, aby pak zapnuli transpordér? … jde o CIVILNÍ letadla, ty totiž nemůžou ani vědět, na rozdíl od těch vojenských, že je chce někdo sestřelit …
… kdo se zamýšlí nad tím, že vojenská letadla letají bez zaměřovače, patří k Chocholouškovi (jako chápu, že musej nějak na ty Rusáky hodit špínu, ale chtělo by to někdy přemejšlet hlavou) …

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

Klasickému radaru je odpovídač u or…, některé letištní „radary“ využívají transpondér a řídícím předávají u zaměřených letadel i jejich identifikaci, výšku a rychlost (tyhle informace transpondér standardně vysílá)
pokud transpondér nefunguje (u civilního letadla), značí to nějaký problém. Nemusí to být nutně hned terorista.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

Lietadlá bez transponderu sú považované za UFO tj. neidentifikovaný lietajúci predmet, pokiaľ sa nezistí ich totožnosť.
Terorizmus je len jedna z možností…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Pokud teroristé unesou letadlo to první co pilota donutí udělat je vypnout transpondér, piloti transpondér nemají co vypínat, je to tedy velmi dobrá indície, že s letem není něco v pořádku. Buď po technické stránce (což vzhledem k vícenásobné záloze transpondéru není pravděpodobné) nebo právě po z pohledu bezpečnostního. Letadlo je sice možné dál detekovat pomocí radaru, ten má však velmi omezené možnosti identifikace i omezený dosah, zatímco transpondér hlásí svou pozici kdekoliv na světe družicovému systému.

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dochy

ge0rge:
Ten klasický transpondér odpovídá letištnímu sekundárnímu radaru. Nikoli na družici. Únoscům může být transpondér relativně u pr… téměř všechna data lze získat i jinak, jen rychlost a výšku klasický radar asi nedokáže změřit/odvodit moc přesně. viz http://www.el­dis.cz/mssr-1-monopulsni-sekundarni-prehledovy-radar

Nejsem si jist, ale mám pocit, že jsou ty odpovídače ještě součástí nějakého antikolizního systému přímo v letadlech (na krátkou vzdálenost se letadla „oťukají“ sama a dají svým pilotům doporučení co dělat)

před 2547 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava