Nejsou všechna letadlo v tomto směru teroristická. Neuvádíte, o který typ letadel jde.
"Transponder je rádiový odpovídač založený na čtyřmístném kódu, který pomáhá řízení bezpečnosti letového provozu identifikovat stroj. Pokud je transponder vypnut, není letoun pro komerční radary identifikovatelný.
Generální tajemník NATO Jens Stoltenberg opakovaně ostře kritizoval Moskvu, protože některá ruská vojenská letadla létala u hranic zemí aliance bez zapnutého transponderu, a tím ohrožovala civilní vzdušný provoz.
NATO nyní prohlásilo, že její letadla dělají totéž, napsal německý magazín Der Spiegel. Údajně ale jen ve výjimečných případech při výcviku a nikdy ne nad východní Evropou.
O motivech, proč Rusové zmíněné zařízení vypínají, vládne mezi výzvědnými experty NATO shoda.
Ruská armáda tím připravuje své piloty na vážné situace, v nichž bude třeba transpondery vypnout. Především chce prý ale ruský prezident Vladimir Putin vyslat Západu své poselství – skrze „strategic messaging“.
Přítomnost ruských bitevních letadel v modu nasazení má údajně ukázat, že Rusko je globální mocnost, kterou je třeba brát vážně. Před dvěma měsíci Američané přiznali, že také oni ovládají ukazování svalů prostřednictvím „strategic messaging“.
Admirál Bill Gortney, velitel americké protivzdušné obrany, prohlásil: „My děláme totéž.“ (We do the same sort of thing)"
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
… civilní letadla by jej měla mít zapnutý, viděl jsem to v jednom
dokumentu …
… annas píšeš o vojenských letadlech, a ty by se teoreticky jako
teroristická pro protivníka mohli zdát kdykoli, ale asi tak: jediný důvod,
proč vymejšlej amerikáni superneviditelný letadlo, aby pak zapnuli
transpordér? … jde o CIVILNÍ letadla, ty totiž nemůžou ani vědět, na
rozdíl od těch vojenských, že je chce někdo sestřelit …
… kdo se zamýšlí nad tím, že vojenská letadla letají bez zaměřovače,
patří k Chocholouškovi (jako chápu, že musej nějak na ty Rusáky hodit
špínu, ale chtělo by to někdy přemejšlet hlavou) …
0 Nominace Nahlásit |
Klasickému radaru je odpovídač u or…, některé letištní „radary“
využívají transpondér a řídícím předávají u zaměřených letadel
i jejich identifikaci, výšku a rychlost (tyhle informace transpondér
standardně vysílá)
pokud transpondér nefunguje (u civilního letadla), značí to nějaký
problém. Nemusí to být nutně hned terorista.
0 Nominace Nahlásit |
Lietadlá bez transponderu sú považované za UFO tj. neidentifikovaný
lietajúci predmet, pokiaľ sa nezistí ich totožnosť.
Terorizmus je len jedna z možností…
0 Nominace Nahlásit |
Pokud teroristé unesou letadlo to první co pilota donutí udělat je vypnout transpondér, piloti transpondér nemají co vypínat, je to tedy velmi dobrá indície, že s letem není něco v pořádku. Buď po technické stránce (což vzhledem k vícenásobné záloze transpondéru není pravděpodobné) nebo právě po z pohledu bezpečnostního. Letadlo je sice možné dál detekovat pomocí radaru, ten má však velmi omezené možnosti identifikace i omezený dosah, zatímco transpondér hlásí svou pozici kdekoliv na světe družicovému systému.
Upravil/a: anonym
1Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion
před 2547 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
ge0rge:
Ten klasický transpondér odpovídá letištnímu sekundárnímu radaru. Nikoli
na družici. Únoscům může být transpondér relativně u pr… téměř
všechna data lze získat i jinak, jen rychlost a výšku klasický radar asi
nedokáže změřit/odvodit moc přesně. viz http://www.eldis.cz/mssr-1-monopulsni-sekundarni-prehledovy-radar
Nejsem si jist, ale mám pocit, že jsou ty odpovídače ještě součástí nějakého antikolizního systému přímo v letadlech (na krátkou vzdálenost se letadla „oťukají“ sama a dají svým pilotům doporučení co dělat)