Avatar uživatele
Rokio

Kterého trestného činu se dopustil řidič autobusu,když mě málem zabil na přechodu pro chodce?

Kterého se dopustil řidič autobusu trestného činu, když mě málem zabil na přechodu pro chodce?

Před přechodem pro chodce jsem se řádně rozhlédl a jakmile mi dal řidič osobního automobilu přednost zleva, tak jsem šel pomalou chůzí přes přechod, protože jsem byl unavený. Řidič autobusu byl daleko asi 50 až 60 metrů a jel plnou rychlostí. Já jsem šel a řidič autobusu ani nezpomalil, tak když jsem přechod docházel, tak kdybych prudce neuhnul, tak by mě zabil. Řidič autobusu pak odjel do Brna. Při uhnutí jsem byl asi 5 metrů před kapotou autobusu.

poznámka1: Řidič osobního automobilu úplně zastavil a dal přednost.
poznámka2: Řidič autobusu jel zprava a byl poměrně daleko, ale jel plnou rychlostí a vůbec nepřibržďoval.
poznámka3: Událost se stala dneska před hodinou a půl.

Který trestný čin podle vás spáchal řidič autobusu a jak velký by měl dostat trest?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: annas

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? ivzez, Drap, aliendrone před 2009 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Edison

Odpoveď byla označena jako užitečná

Trestný čin žádný, proč by měl? Maximálně tak přestupek. A nejsme „orgán“, nebyli jsme na místě, nemůžeme soudit.

Zákon č. 361/2000 Sb. Zákon o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
HLAVA VI
STÁTNÍ SPRÁVA
§ 125c
Přestupky fyzických osob

(1) Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že v provozu na pozemních komunikacích

  1. při řízení vozidla

6. v rozporu s § 5 odst. 2 písm. f) neumožní chodci na přechodu pro chodce nerušené a bezpečné přejití vozovky nebo nezastaví vozidlo před přechodem pro chodce v případech, kdy je povinna tak učinit…

Upravil/a: Edison

2 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?ivzez, Rokio Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Hlada

Těžko posoudit. Řidiči autobusů jsou většinou špičkoví profesionálové, kteří dokáží zpravidla situaci dobře předem zhodnotit. Jak je vidět, také se nic nestalo.
Já osobně toto pravidlo nemám rád. Sebe dokážu zastavit na rozdíl od auta na metru. Nevidím důvod, proč by se kvůli mně měla zastavovat a zase rozjíždět několikatunová vozidla. Vždycky se snažím přecházet tak, abych auta omezoval co možná nejméně. Ani zdraví jsem nenašel na hnoji.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Těžko hodnotit když nikdo z nás situaci neviděl a neproběhlo žádné šetření. Nikomu se nic nestalo, tak se nikdo trestného činu nedopustil. Napadlo tě, že by vina mohla být i a tvé straně? To že jsi byl unavený, pro řidiče autobusu ani jeho jízdu nic neznamená.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
annas

Už jsem jednou zde zmiňovala, že jsem s několika lidmi čekala, až semafor zezelná. Rozsvítila se zelena, několik nás přecházelo přes širokou silnici ve směru jízdy aut zprava doleva.

Vstoupili jsem na přechod, já byla první zleva. Najednou skřípot,. těsně vedle mě zabrzdilo auto. . Řidič si zřejmě nevšiml upozornění, jel velmi rychle.

Začal brzdit, až uviděl chodce. Zastavil tedy až na přechodu, těsně vedle mě. Naštěstí měl dobré brzy.

Takže i když správné přecházíte, nemáte vždy jistotu, že v pohodě přejdete.

Že se dopustil přestupku podle nějakého paragrafu vím i já, i když nejsem řidič.

„Spoluchodci!“ jen zírali,. všichni jsem se lekli, i když já jsem byla první "na ráě. Jenže nikdo z nás si v šoku nevšiml SPZ.

Už řidiče neřeším, ale ani přechod není vždy bezpečný.

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

… jsem šel pomalou chůzí přes přechod, protože jsem byl unavený…

Co máš být ve svém věku unavený a pomalu se courat na přechodu? Tohle by nikdo netoleroval ani mně, na to nejsem zjevně dostatečně vetchý stařeček, kterým je to jediným tolerováno.

Jsem pro řešení McMerkuriona, zejména poslední řádek (s malou výhradou), nezůstal bych u jedné, leda by byla vedena kladivem apod. ;) :D :D

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

Hlavnú chybu ste spáchali vy ako chodec! Porušil ste „Vyhlášku o provozu na veřejných komunikacích“
Aj keď vám šofér zľava dal prednosť, nemal ste vojsť na prechod, pretože ak autobus bol vzdialený asi 50 až 60 metrů a „jel plnou rychlostí“, jednoducho nemal možnosť bezpečne zastaviť. Plná rýchlosť? Čo to je za rýchlosť? Veď maximálna rýchlosť autobusu je vyššia než povolená rýchlosť v obci.
V momente vkročenia na vozovku sa stávate účastníkom cestnej premávky.
Ako účastník cestnej premávky ste povinný „se přizpůsobit provozu“.

Doporučujem všetkým pozrieť si odkaz
„Brzdná dráha a jej výpočet“ http://www.au­torubik.sk/clan­ky/brzdna-draha/

Upravil/a: led

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mc Merkurion

… no, není divu, když ty jsi porušil předpisy: „pomalou chůzí přes přechod“ Zákon o silničním provozu č. 361/2000 Sb., § 54 …
… „řidič osobního automobilu přednost zleva“ ti žádnou přednost „zleva“ nedal …
… nespáchal nic …
… to jen někteří chodci si myslí, že zastavit autobus s plný lidí (kteří se můžou prudkým pohybem i zranit) lze zašlajfovat na fleku, jelikož oni se kochají pomalým krokem po přechodu …
… měl zastavit a dát ti jednu výchovnou …

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kelt

Přečti si Vyhlášku o provozu na veřejných komunikacích. Tam je jednoznačně napsáno, že účastníkem silničního provozu jsou řidiči, chodci, spolujezdci a další, kteří se přímo nebo nepřímo podílejí na provoze. Takže i dítě v kočárku, které hodí na cestu hračku, může způsobit nehodu. Za něj odpovídá příslušná osoba. Pro chodce je tam taky kapitola, jak se chovat, jak přecházet. a kde. Semafory jsou nastavené tak, aby v obou směrech projelo co nejvíce aut, a semafory pro chodce jsou taky nastavené na určitou časovou prodlevu. Navíc, když se rozsvítí červená pro chodce, tak ještě to stihnou dojít, než začnou jezdit auta. Navíc v městě je povolena rychlost 50 km/h. To je asi 14 m/s takže 50 – 60 m ujeda za 3 – 4 s. Takže neříkej, že ty jako chodec,nejsi schopen přejít jeden pruh vozovky. A dále je ve vyhlášce napsané, že každý se má přizpůsobit provozu, a pokud je třeba invalida, nebo opilý, tak by ho měl někdo hlídat. Takže kdyby tam byl příslušník, tak bys to odnesl ty. Příště si pořiď černé brýle a bílou hůlku, když nemůžeš chodit jako ostatní, ostatní účastníci silničního provozu tě budou respektovat. Ale aby 20 letý člověk, šel přes přechod unavený a nebyl opilý, nebo nemocný, tak snad po několikadenních sexuálních orgiích.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?led Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

nemůžu si pomoct, asi začínám být paranoidní ale já v té tom tvém pomalém courání přes přechod vidím jen potřebu někoho vytočit a tvářit se pak ukřivděně, ostatně tím že to okamžitě publikuješ na odpovedi.cz to docela názorně dokládáš. Tobě dělá hodně dobře když tě ty tvoje vylomeniny tady ostatní pořád trpělivě řeší, že ?

„Je správné aby mne nepozdravil kluk v obchodě když do dveří vejdu vysokou rychlostí a rozrazím mu klikou ret ?“, „Je horší když někoho udusím polštářem nebo když mu sním večeři?“, tyhle typy dotazů jsou pořád dokola …

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
jáára

Tak by tě srazil, no. Byl by klid.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mp2

Já jsem jednou v šel ze školy..
A stalo se mi to samé.

Řidič dlouhé troleje nezastavil na zastávce a jel plnou rychlosti … Na zastávce nikoho nemel a zjevne nikdo nevystupoval, neustále byly zpoždění a asi to chtel dohnat..

Já jsem zrovna šel přes přechod..
..vlevo nikdo… Vpravo daleko trolejbus (dvojka :) )
, který jak řikam-projel zastávku…
Tudíž jsem nečekal, že by mě klidné i smetl..
Bolely mě nohy jako prase , asi bych neutikal ani kdyby šlo o život..

Najednou jsem si uvědomil, že slyšim to hučeni elektromotoru.. Koukl jsem se vpravo a busák zadupl brzdu a strhnul volant do protisměru. Na boku jsem viděl ty ksichty lidi naplacnuty na okna a jak to s nimi škublo dopředu..

Ty řidiči mají psychotesty uplne na nic… Proste jede … Jede… A i kdyby o tebe škrtl, ani by se neohledl..

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Edison

Ani přestupek jednoho účastníka silničního provozu neopravňuje jiného účastníka silničního provozu k porušování zákona!!!

Tedy… ani to, že se svěží mladík courá přes přechod neznamená, že řidič mu nemusí dát přednost ve smyslu zákona.

před 2009 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

McMerkurion: Viz můj komentář k Hladovi. Nebo si snad myslíš, že by nemusel takový bus dát přednost třeba na kilometr? Nebo na kolik? Jak jsme psal… Kolikrát stačí jen nepříliš prudce, ale včas zpomalit. Je vidět, co jste za řidiče, když nechápete vztahy mezi zpomalením a dráhou.

před 2009 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… ne, jen vzhledem k subjektivní interpretaci skutků konaných Rokiem (vzhledem k předchozím dotazům, například po spletení objednávky /https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/udelal-otec-dobry-skutek-nebo-obsluha-udelala-spatny-skutek-kdyz-objednaval-polevku-v-jidelne / je osočuje ze šizení), předpokládám, že onen bus nejel „plnou“ rychlostí a "vůbec nepřibržďoval … vycházím z presumce neviny, v tomto případě spíše řidiče busu, který nemůže opravdu předpokládat, že onen chodec je unavený a nepřidá, přestože vidí, že se blíží … ze zkušenosti jich několik znám … proto s tvým názorem (ač není nepravdivý) v tomto případě nesouhlasím …

před 2009 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Jediné, v čom souhlasím je subjektivní iterpretace Rokiem. Proto jsem odpověď formuloval tak, jak jsem ji formuloval. Takže i v mé odpovědi ta presumce neviny JE. 😉

před 2009 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… také píšu, že tvůj názor není nepravdivý … ani jeden jsme tam nebyli, ale zkušenosti ať s chodci, špacírující si to přechodu jak na kolonádě, obvzláště v zimě, či s řidiči, frčí co to dá, město, přechod >>> šumák …
… jen jsem odpověděl na konkrétní otázku a vzhledem k povaze tazatele, si troufnu odhadnout, kde je vina …

před 2009 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

To ji já… Ale na to otázka nezněla, tak jsme popsal chování řidiče, jak chtěl Rokio. Ale taky viz mou odpověď zde: https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/je-pomale-prechazeni-pres-prechod-pro-chodce-povazovano-za-prestupek

před 2009 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… už jsem ji i ohodnotil …

před 2009 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Díky, kvůli tomu jsem to nepsal. Ale aby si taky uvědomil, že i chování chodců má jistá pravidla a jejich porušování je trestatelné. Dokonce podle těch přestupkových ustanovení je trestatelné prakticky vše, co je v zákoně uvedeno. To by si měli VŠICHNI účastníci silničního provozu uvědomit.

před 2009 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… no, já chtěl totiž napsat něco podobnýho, jen jsi mi ušetřil práci a to se cení …

před 2009 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Hlado, na takovou vzdálenost stačilo i mnohatunovému busu jen nepříliš zpomalit, určitě nebylo třeba zcela zastavovat. Jak vidno, tu situaci nejspíš tenhle profesionál buďto zase takovej profesionál nebyl, nebo se nevěnoval řízení, čili zase takovej profesionál nebyl…

před 2009 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Rokio

Drap: A kde jsem, Drape, udělal chybu, když jsem šel přece po přechodě pro chodce a nevstoupil jsem bezprostředně před rozjeté auto. Řidič zleva dal přednost (osobní auto) a zastavil a řidič zpráva (autobus) byl daleko.

před 2009 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

50m pre autobus s cestujúcimi nie je ďaleko.

před 2009 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… především, vezmeme-li v úvahu, že autobus je cca 12 metrů dlouhej …

před 2009 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek