Avatar uživatele
anonym

Kolik musí mít fotograf průměrně běžných zakázek za měsíc, aby vydělal alespoň 10 000 Kč?

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, Drap před 2551 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Stačí mu jedna slušná, v opačném případě mu jich nestačí 200

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Muffz

Záleží na kvalitě a referencích. Známý dával za svatbu (8–9h) 12000,–, v tom je 300 fotek a dvd. Možná to někomu přijde moc, ale ty fotky byly vážně dokonalé, popisovaly celý den, pohledy do zákulisí, maskérny atp. Ptali jsme se a fotograf už měl obsazený každý víkend na víc jak rok dopředu. Takže ho uživí víc než slušně jen svatby a přes týden by nemusel dělat nic, každopádně pořádá kurzy – 3k na tři dny pro jednoho, obvykle mívá 5–10 zájemců, takže 30k za 3 dny v týdnu není problém (z toho samozřejmě platí modelky a modely, kteří jsou foceni, ale i tak slušný výdělek).

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ivzez

Podle ceny „běžné zakázky“.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Klaproth

Nejprve musíš definovat „běžnou“ zakázku. Já se živím focením zejména svateb a nabízím různé cenové balíčky. Nejlevnější je pouze obřad (cca 1 hodina, 60–80 fotek na DVD a 20 fotek 13×18) za 2600 Kč, nejdražší je celodenní focení (8–12 hodin, 500 snímků na DVD, 100 fotek 13×18, 20 fotek 20×30 a fotokniha) za 15 500 Kč. K nejlevnějšímu balíčku si účtuji i cestovné (v rámci okresu zdarma, v rámci kraje paušálně 200 Kč, ostatní místa dle domluvy), k dražším balíčkům cestovné neúčtuji. Kolik takových běžnách zakázek za měsíc získám je různé, jejich počet se pohybuje v intervalu 0 až 14. Nejdražší jednorázovou zakázku jsem měl za 60 000 Kč, tam šlo nejenom o fotky, ale i o celkový grafický návrh bukletu cédéčka jedné známé zpěvačky.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Fotograf je vyloženě umělecké povolání. Jeden malíř, třeba i schopný prodává svoje kresby na mostě kus za euro, jiný vystavuje v galeriích. Jiný může kreslit patlaniny pro supermarkety a přijde si také na zajímavé peníze. Záleží tedy na vašich mecenáších/kli­entech a na tom jak sám umíte svou „kvalitu“ podat a prodat, pro slušné zisky si musíte umět klienty pečlivě vybírat a samozřejmě velmi pracovat na svém renomé které hraničí s iluzí dokonalosti a geniality. Jedna fotografie Vám tak může přinést klidně 20 tisíc, pokud mezi vašimi klienty budou tací, ochotní takovou částku dát za za záruku kvality – česká politika je takových jich plná, před volbami, kdy marketing politických stran nabírá na obrátkách nastávají fotografické žně. Pokud se budete zaměřovat spíš na akce kde lidé chtějí hlavně šetřit (svatby, focení ve školkách), moc nevyděláte ani kdybyste se bleskem vypálil tolik světla k obloze, že noc se změní v den 🙂

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek