Napadá mne,kdyby se Darwin, Lomonosov, Lavoisier, Newton, Pasteur a další
slavní vědci, již nežijící, dostali do dnešní doby. Byli by přijati na
vysokou školu, kde by studovali svůj obor, který je tak proslavil, nebo by se
svými znalostmi ani nebyli připuštěni k maturitě? Jací by asi byli
v porovnání s dnešními studenty z hlediska jejich charakteristiky
zkoumat, bádat?
Doplňuji:
Jedna věc je posuzovat tuto otázku vzhledem k velkému množství informací
v každém oboru a druhá věc je složitost dnešního světa, byrokracie
množství zákonů, pravidel, co se může a co ne, kdo je součástí davu a
kdo chce jít mimo.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, anonym před 3625 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jak by to bylo dnes s bádáním, , nevím, znám jen informace
z médií.
--
Ale je pravda, že vědci, spisovatelé i umělci měli různé slabosti, neduhy jako běžní lidé, ale na nich to není tolik vidět. Proto je třeba ocenit, že významí jedinci přes problémy osobní, společenské náboženské atd či jiné neduhy a překážky, se dostaly ke hvězdám. Jejich úspěch je vlasttně senzací, nikoliv to, jací byli.
Kdysi jsem se setkala s knížkou L. Kochánka s různými kuriozitami. Např. Darwin byl v mládí označený za hlupáka, protože dělal jen to, co ho zajímalo. Pascal, Newton podlehli na stáří náboženského fanatismu, Ampér byl pod vlivem ďábla. atd.
Známky na vysvědčení jsou spíš jen měřítkem pro přijetí na jinou školu případně pro výkon někerých povolání. Žádná škola ani titul „nedávají patent na rozum“. K čemu je maturita či vysokoškolský titul, když absolventi nevědí třeba to,, že se ve vyjmenovaných slovech píše y, kdo byl ten a ten, co se dělo tehdy a tehdy …
Je pravda, že škola poskytne vědomosti, ale je třeba mít zájem, dále je udržovat a rozšiřovat, nestagnovat. Takže vysvědčení je jen papír … na rozdíl od toho, co má člověk v hlavě.
Jinak je to velmi rozsáhlé téma, které se dá probírat z různých stran.
0 Nominace Nahlásit |
Rozumnou odpověď na tuhle otázku by svým rozsahem mohla pokrýt tak
disertačka v oboru psychologie s přihlédnutím k předchozí diplomce
zaměřené na historii vzdělávacích (školských) systémů v daných
zemích a obdobích…
:-O
Kelte – co ´blbneš´?
😉
Doplňuji:
Ad Doplnění: – a ptáš se na korelace daného vědce a:
??
___
;-D
Upravil/a: gecco
0 Nominace Nahlásit |
myslíš jací by tady byli vzhledem ke svýmu způsobu chápání světa a
nebo jací by byli, kdyby vyrostli tady? Ať tak či tak, jistě by moc ochoty
zkoumat a bádat neměli ..je prokázaný, že pokud si člověk připustí
jasně doložitelný fakta o vlastní cestě, po kerý jde a je tam jasně
daný, že je to cesta záhuby a likvidace jeho vlastního prostředí,
s kterým je povinen koexistovat a když definitivně pochopí, že s touto
mašinérií již nedokáže udělat vůbec nic, zvykne si na to a jednoduše
pak rezignuje na pokrok a ztratí vůli tvořit ..zastaví se (zapne třeba
bednu, dá klobásu, pívo a cígo) a ..počká
Takoví lidi se úplně ztratili ..všim sis?
0 Nominace Nahlásit |
Tvořit nebo ničit je jedno pro toho kdo má a chce vyniknout,když se
člověk mentálně občas nadnese nad konzumní společnost,které se
přispůsobuje,aby přežil je zdravé a přirozené vůči osobnímu egu,které
bývá po narození dost rozladěné a zmatené.
Doplňuji:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ontogeneze
Upravil/a: anonym
0
před 3625 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2634 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1356 | |
led | 1347 | |
aliendrone | 1172 | |
zjentek | 1062 | |
Kelt | 1005 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |