Avatar uživatele
Georgo2010

Jsou „akční“ prodejní ceny zboží v obchodech opravdu výhodné, nebo jen jedná o psychologicko-marketingový tah?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? Damiana, briketka10, IK, anonym před 4614 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Některé ano některé ne. Všechny jsou ale výhodné pro prodávajícího. Většinou jsou tyto akce marketingovými tahy, ale občas se může stát, že to i skutečně výhodný nákup je. Výhodný ovšem jen tak, že jinde jsou ceny daného výrobku ještě větší.Obchodník vydělává vždy.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Většinou akční ceny přivedou do obchodů spousty zákazníků, kteří kromě zboží v akcích nakoupí i další zboží, které v akci není. Toto obchody dělají, aby prodaly. Zřejmě se jim takový druh reklamy bohatě vyplatí a navíc se tím zbaví ležáků a zboží, u nějž končí doba použitelnosti. Pochybuji, že by některý obchod prodával zboží pod úrovní nákupní ceny. Zisk musí mít i při výprodeji zásob.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
briketka10

pro mne ano nejsem tak bohatá, nakupuju jen v akci – kávu, cukr, zak.smetanu, maso, ovoce, zeleninu, kapsičky pro kocoura, jar na nádobí.. všechno možné pak jedu z Globusu jak vánoční stromeček, ale pro mne a jiné lidi u nás z vesnice je to velká výhoda..
je jasné, že je to marketingový tah oni to zboží zase další týden vrátí cenově zpátky, pracovala jsem v obchodě od 16 let tak vím co se děje, ale co se dá dělat, když nás zákazníky takto zneužívají a všude platí jiné ceny..

ale oblečení nikdy nekupuji jen potraviny..

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

Je to rôzne.
1 – psychologicko-marketingový ťah…
Obchodníkovi ide najmä o reklamu, predaj ležiakov. Ak ide aj na hladinu výrobnej ceny (niekedy aj pod) vtedy vyprázdňuje sklady (držať tovar na sklade je drahé, je to strata). Po vyprázdnení skladov má miesto na nový tovar, väčšinou za vyššiu cenu, ktorý mu stratu nahradí
2 – výhodné pre zákazníka…
Ano, ak sa zákazníkovi podarí kúpiť lacnejšie bez straty na kvalite a záruke.
3 – nevýhodné pre zákazníka hlavne pri priemyselnom tovare, veľakrát potom nie sú dostupné náhradné diely, alebo prevádzka takéhoto „lacného“ nákupu je drahšia než kúpa nového typu za „normálnu“ cenu s nižšími prevádzkovými nákladmi.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
IK

Výhodnost je relativní. Pokud potřebuješ levný šmejd abys získal nějakou zkušenost, tak neriskuješ tolik jako s normální cenou. Ale pokud máš jasno jakou kvalitu/vlastnosti hledáš, tak to těžko najdeš pod cenou.
Potraviny bývají v akci abys je ochutnal a to výhodné bývá, ne však pro mlsné jazyky tam stejně zapláče kapsa 🙂

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek