V sobotu jsem byl na maturitním plesu vnučky. Zde se již dávaly
účtenky z evidence EET. Vůbec žádný problém a pro zákazníka bezvadný
přehled o útratě. Každá objednávka se ihned platila proti dodané
účtence. Nikoho to nezdržovalo. Pokud někdo dal dýško, šlo do kapsy
obsluhujícího bez evidence, tak jak je to podle mně správné. Osobně nejsem
zastáncem dýška, ale o to mně nejde.
Nyní jsem zvědavý na živnostníky typu autoopravářů a pod. V životě
jsem od nich nedostal účtenku.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 2906 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
EET primárně není o tom, jestli účtenku dostaneš nebo ne (i když je jedním z důvodů aby se ty účtenky opravdu vydávali). I dřív byla snaha prosadit povinnost vydávání účtenek, ale nějak to vždy vázlo.
U autoopravářů jsem v ofic. servisech dostával účtenku běžně, když jsem přešel k živnostníkovi, dostával jsem automaticky při prvních zakázkách. Teď když se navzájem už trochu známe a máme nějakou důvěru, už na účtenky kašlem. Vždy mi ukážou rozpis, za co kolik platím… Po pravdě: nemám důkaz, ale věřím jim, že i ty daně vedou v pořádku.
Upravil/a: quentos
3Kdo udělil odpovědi palec? Drap, Mc Merkurion, nyjono
před 2906 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Včera jsem kupovala něco v cukrárně (prodává se v ní i chléb a pečivo či mléčné výrobky z místní farmy a výrobky z Loštic), v první patře je kavárna, takže už „najeli“ na EET.
Přiznávám, že jsem nějak nepozorovala žádnou změnu proti dřívějšku. Akorát jiná účtenka.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Dochy, teď už máte důvěru, takže řemeslník si je jistý ? Na pohádky již dávno nevěřím. Problém je nyní ovšem v tom, že kdokoliv může nahlásit anonymně kohokoliv, aniž by od něj nějakou službu odebral. Takže „jistota“ je v háji.
Primárně pro mně je účtenka papír o tom, že řemeslník na mém autě
měl udělat a udělal nějaké úkony a namontoval nějaké nové díly. Takže
v případě problémů za ním mohu zajít, s papírem v ruce a říct, hele
dělali jste tohle a zvrtali jste to, tak s tím něco udělejte. Pokud máme
vzájemnou důvěru, já jim věřím, že když k nějakému problému po
opravě dojde, tak jim zavolám, oni řeknou hmmm… to je zajímavý, to by se
nemělo stát, samozřejmě to zkontrolujeme, kdy můžete přijet?
A nebudou reagovat stylem: A to jste opravoval u nás? Ne, mi tady
v papírech nic takového nemáme a posledního půl roku jsme nic takového
neopravovali… Ale za 4000 vám to opravíme…