Dělal jsem před rokem autoškolu i s motorkou sk A2
Jsem menšího vzrustu, ale na Kawasaki ER-5 jsem dosáhl jakž takž na zem,
při stání na jedné noze bez problému a při zatížení instruktorem
v pohodě i na obě nohy(jinak bych stál částečně na špičkách)
Chtěl bych nějakou jednoduchou motorku která by mě i ledacos odpustila,
nemám potřebu jezdit rychle, spíš bych chtěl mít jistotu že vyjedu
jakejkoliv kopec(narozdíl od mého pincka) a když už se něco pokazí tak to
lze zpravit základním nářadím
Celkem mě okouzlil zvuk posledních tři typů dvouválcové dvoutaktní
Jawy
Byla by pro mne vhodná?
Ještě na co si u těchto typů dát pozor při koupi ojetých motorek?
Zajímavá 0 před 2689 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Myslím že ano. Jawa je proti dnešním silným motocyklům lehčí a nižší. Konstrukčně jednoduchá a spolehlivá. Určitě má dostatek výkonu na jakýkoliv kopec. Nepříjemné jsou vibrace při jízdě vyšší rychlostí. Taky benzin pro dvoudobé motory se již běžně u pump neprodává. Na co si dát pozor při koupi, na to si vyhledej nějaké fórum příznivců této značky.
0 Nominace Nahlásit |
Benzín se čepuje běžný natural 95, jen se přidává olej pro dvoutakty M2T. Už dřívější kalify měly oddělené mazání, možná je mají i jmenované typy.
Upravil/a: Kepler
0 Nominace Nahlásit |
Vzhledem k tomu, že píšeš že jsi menšího vzrůstu a nejde Ti tak moc
o nějakou rychlost, tak bych Ti doporučoval spíše motocykl nižších
kubatur a váhy, do 175 ccm.
Tu 350-ku jsem kdysi měl, jsou to motorky dobré, ale už dosti těžší a
náročnější. Co se týká toho dvouválce, trochu s ním bývaly problémy
se zapalováním, aby se oba válce „nehádaly“. Bylo dosti citlivé na
seřízení.
U jednoválců s tímto problém, pochopitelně, nebyl.
A dnešní nabídka novějších je i v těch nižších kubaturách velmi
dobrá a jsou výkonnostně plně vyhovující.
U koupě ojeté si vezmi s sebou určitě někoho, kdo se „víc
vyzná“.
Důležité je, zejména, jaký má brzdový systém a brzdy (kotouče, bubny a
jejich stav), pérování a tlumiče pérování (jestli nejsou
„vytlučené“ a „vyběhané“ a tlumiče mají dostatečnou funkci),
jakou má „mašinka“ celkovou konstrukci, řízení a vybavení.
No a pak motor, do toho ale nevidíš a ten je nutno odzkoušet v provozu (na
výkonnostní brzdu s ním asi nepojedeš).
Jaký má „zvuk“, jestli „neklepe“, jak akceleruje, jakou má
spotřebu.
Při koupi v si dohodni určitě termín, pro případnou reklamaci a
případné vrácení, pokud by jsi zjistil dodatečně nějaké nedostatky, na
které tě prodávající neupozornil. Přeji „šťastnou ruku“ a hodně
radosti z koupě a jízdy.:-)
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek