Avatar uživatele
nyjono

Je dobré pro diesel motor, před a po jízdě, nechat chvíli běžet na volnoběh?

Včera mi to řekl známý, že to je kvůli promazávání, či co.
Prý to tomu autu udělá líp, než kde co.

Platí pro starší i novější auta?
Díky.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? ReHu před 2268 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
kodl67

Je to nutnost po ostré jízdě pro motory s turbem.
Nechat ho trochu dochladit.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
aliendrone

Při dnešních olejích (kvalitě) je to zbytečné – s vyjímkou turbomotorů. Nutnost dochlazovat na volnoběh sice není (a to ani i u vysoce výkoných motorů), ale je to lepší – s ohledem na životnost oleje i samotných ložisek turba.

Chci tím říci, že když to jednou za čas zhasneš ihned, prdí na to Bílý tesák. Pokud to budeš dělat pravidelně, olej bude rychleji v rititi a turbo také mnohem dřív klekne – to je celé. Časem si zvykneš a vyvineš si vlastní techniku jízdy, která ti bude vyhovovat – někdo déle čeká (stojí) na volnoběh než vypne motor, jiný zase poslední etapu jede volněji atd. :)

U atmosférických motorů to ovšem nemá žádný význam.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
autacek

Myslím si, že po jízdě je to jedno, před jízdou jde o určitý nepatrný čas potřebný na žhavení, ale více méné je to dnes již nepodstatné též. Nechat nastartované auto předem je dobré tak leda když chceš ofouknout zamlžená skla, či vyhřát trochu interiér, resp. dobít baterku.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
orestez

Před jízdou ne, to dělají řidiči s náklaďáky. Po jízdě chvíli nechat běžet motor, nebo přepnout okruh vnitřního topení na teplo. Chladící kapalina se tak promíchá se studenou.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dochy

Autacek: Jako autacek bys měl vědět, že žhavení je před startováním, nikoli „nechat běžet před jízdou“.

před 2266 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek