Je to nutnost po ostré jízdě pro motory s turbem.
Nechat ho trochu dochladit.
4Kdo udělil odpovědi palec? orwell, Kepler, nyjono, aliendrone
před 2268 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Při dnešních olejích (kvalitě) je to zbytečné – s vyjímkou turbomotorů. Nutnost dochlazovat na volnoběh sice není (a to ani i u vysoce výkoných motorů), ale je to lepší – s ohledem na životnost oleje i samotných ložisek turba.
Chci tím říci, že když to jednou za čas zhasneš ihned, prdí na to Bílý tesák. Pokud to budeš dělat pravidelně, olej bude rychleji v rititi a turbo také mnohem dřív klekne – to je celé. Časem si zvykneš a vyvineš si vlastní techniku jízdy, která ti bude vyhovovat – někdo déle čeká (stojí) na volnoběh než vypne motor, jiný zase poslední etapu jede volněji atd. :)
U atmosférických motorů to ovšem nemá žádný význam.
0 Nominace Nahlásit |
Myslím si, že po jízdě je to jedno, před jízdou jde o určitý nepatrný čas potřebný na žhavení, ale více méné je to dnes již nepodstatné též. Nechat nastartované auto předem je dobré tak leda když chceš ofouknout zamlžená skla, či vyhřát trochu interiér, resp. dobít baterku.
0 Nominace Nahlásit |
Před jízdou ne, to dělají řidiči s náklaďáky. Po jízdě chvíli nechat běžet motor, nebo přepnout okruh vnitřního topení na teplo. Chladící kapalina se tak promíchá se studenou.
0 Nominace Nahlásit |
Autacek: Jako autacek bys měl vědět, že žhavení je před startováním, nikoli „nechat běžet před jízdou“.