Tak nějak bych pochopil, že vyhodí kotvu, která je spojena lanem nebo
řetězem s lodí, ta kotva dopadne na mořské dno a loď drží.
Jak však zakotví loď, když je pod ní velká hloubka a neříkejte, že
mají lano-řetěz dlouhý třeba těch 13 km.
Doplňuji:
Omlouvám se, samozřejmě jsem myslel 11km. Ale to je celkem jedno, jde o to,
že určitě nemá ani 5km dlouhý řetěz-lano a to už je normální hloubka a
taky potřebuje zastavit.
Odpověď led se mi zdá jako dobrá. Domníval jsem se, že kotva musí být
až na dně.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Upravil/a: JájsemRaibek
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, hanulka11, Protiva, jiriii před 4302 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Hmotnosť kotvy s reťazou a ich plocha pôsobia ako brzda (vo vzduchu by takáto kotva nepôsobila práve pre malú hustotu vzduchu), tj.zvyšujú trenie kvapaliny okolo ich konštrukcie. Loď sa naďalej pohybuje zmenšenou až do minimálnou rýchlosťou – záleží od rýchlosti a sily pohybu vody na hladine a tlaku vetra (prúdenia vzduchu) na teleso lode. V prípade jednej kotvy sa potom loď krúti do kruhu so stredom okolo kotvy.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit |
Lodě kotví převážně v přístavech a tam bývá relativně mělko. Spustí jednu, nebo i více kotev. Proč by měla loď kotvit nad 13 km ?
0 Nominace Nahlásit |
Myslím si že právě nekotví, musí jí někdo hlídat u kormidla. Dobrá
otázka
Doplňuji:
Mariánský příkop leží v severním Tichém oceánu poblíž Mariánských
ostrovů, V roce 1957. Sovětská loď Viťaz naměřila dokonce
11 911 metrů.!!
Upravil/a: jiriii
2Kdo udělil odpovědi palec? annas, JájsemRaibek
před 4302 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
13 km nikde hloubka neni, loď prostě může kotvit tam kde má na to dostatečně dlouhý řetěz ke kotvě…
0
před 4302 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Lo´d kotví tam kde parkuje. Podle sonaru se dá zjistit hloubka pokud by třeba lo´d uvízla někde v rozlehlém oceánu. Docela by ses ale divil že velké lodě-třeba výletní mají řetěz pro kotvu dlouhý 500m a dalších 600m lze v případě potřeby dopojit a potom kotvu spustit uplně.
Lo%d se kotví hpravidla v přístavech a je to z toho důvodu aby neuplavala při větru a nepoškodila další věci.Pokud by zůstala stát někde na otevřeném moři a nebyl zrovna velký vítr ani by kotvu spouštět nemusela,tam nemá do čeho narazit tak jako v přístavu. A další lodě nebo terén se zobrazí na radaru.
Jinak nevím že by moře mělo 13km hloubku. Nejhlubší je mariánský příkop a ten má měco kolem 11km.
Ale asi by nebyl technicky problém mít lano dlouhé 11km. Akorát by ten naviják měl buden o průměru třeba 20m. S lanem by to šlo určitě ,s řetězem by to bylo horší,ten se nedá tak na husto navinout jako lano i přřesto že by mělo průměr třeba 80mm.
Řetěz se ovšem používá protože není problém ho zajistit skrz článek k jistícím bodům např při nastavování délky jak jsem psal výše.nebo aby nebyla tolik namáhaná brzda bubnu.
0
před 4302 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
aby jsi zakotvil loď, potřebuješ minimálně pětinásobnou délku
řetězu než je hloubka.
Kotvu spustíš na dno, a vláčíš po dně tak dlouho, dokud se o něco
nezachytne.
Když se pořádně zasekne, už se nedá vytáhnout a musí se odseknout.
Z toho důvodu mívá loď více kotev a řetězů.
Místo ke kotvení je nutné mít vybráno předem. Nejlépe dle mapy podle
příslušné značky doporučeného kotviště.
0
před 4302 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
môžte si to aj prakticky vyskúšať:
zoberte si (naozaj) ťažký kameň, uviažte na povraz tak, aby nedopadol na
dno jazera a hoďte ho z člna do vody, uvidíte, že rýchlosť člna sa
spomalí, pri veslovaní sa viac namáhate