Jaksi si teď nedokážu správně představit tu fyziku… jak zde která guma trpí. Asi už stárnu, nebo, prostě nevím.
Odstředivá síla zde strhává vše doprava, čili jeden by řekl, že ta nej zátěž zde bude na pravé přední kolo. Ale je to pravda?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 1030 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Obecne na kola na prave strane. Pak zalezi jeste na tom, ktera naprava je pohanena, jestli zatacku ridic jede pod plynem nebo brzdi atd.. nicmene i diky nastaveni geometrie kola na leve strane vozu ztraci drtivou cast prilnavosti k vozovce.
0 Nominace Nahlásit |
Na pneumatiku působí celá řada sil, přičemž jejich výslednice je závislá především na pohybu vozidla (rychlost, akcelerace/decelerace), hmotnosti vozidla, poloměru zatáčení, aktuální adhezi k vozovce, rozložení hmotnosti vozu na nápravy a vůbec se nebudu snažit všechno vyjmenovat.
Obecně máš pravdu v tom, že při zatáčení doleva jsou pneu na pravé straně namáhány více.
0
před 1030 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V levotočivé zatáčce jsou zatěžována kola na pravé straně. A podle toho, zda je vozidlo přetáčivé (jdou do levého smyku zadní kola), tak více pravá zadní pneumatika. Pokud je vozidlo nedotáčivě (ustřelí přední kola a vozidlo jede stále vpřed) tak je více zatíženo přední kolo. Vše to souvisí s tím, že větší síla způsobí, při stejné adhesi, snazší „usmyknutí“ pneumatiky.
0
před 1029 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek