Avatar uživatele
zjentek

Jaká zátěž je vyvíjena na tu kterou pneu auťáku při prudkém průjezdu ostrou levotočivou zatáčkou?

Jaksi si teď nedokážu správně představit tu fyziku… jak zde která guma trpí. Asi už stárnu, nebo, prostě nevím.

Odstředivá síla zde strhává vše doprava, čili jeden by řekl, že ta nej zátěž zde bude na pravé přední kolo. Ale je to pravda?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 1030 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Schluker

Obecne na kola na prave strane. Pak zalezi jeste na tom, ktera naprava je pohanena, jestli zatacku ridic jede pod plynem nebo brzdi atd.. nicmene i diky nastaveni geometrie kola na leve strane vozu ztraci drtivou cast prilnavosti k vozovce.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
aliendrone

Na pneumatiku působí celá řada sil, přičemž jejich výslednice je závislá především na pohybu vozidla (rychlost, akcelerace/de­celerace), hmotnosti vozidla, poloměru zatáčení, aktuální adhezi k vozovce, rozložení hmotnosti vozu na nápravy a vůbec se nebudu snažit všechno vyjmenovat.

Obecně máš pravdu v tom, že při zatáčení doleva jsou pneu na pravé straně namáhány více.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Jiří Bohumil

V levotočivé zatáčce jsou zatěžována kola na pravé straně. A podle toho, zda je vozidlo přetáčivé (jdou do levého smyku zadní kola), tak více pravá zadní pneumatika. Pokud je vozidlo nedotáčivě (ustřelí přední kola a vozidlo jede stále vpřed) tak je více zatíženo přední kolo. Vše to souvisí s tím, že větší síla způsobí, při stejné adhesi, snazší „usmyknutí“ pneumatiky.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek