Ptala jsem se jednoho strojvedoucího, (souseda), který v minulost jezdil
s parní lokomotivou. Jezdil např. na trati Frýdek-Místek, – Valašské
Meziříčí, Ostrava -Český Těšínn.
Vždy se popel vysypával v depu. Kdo by ho z kolejí uklízel? Navíc
možnost požáru nejen z jisker lokomotivy, ale i ze žhavého popela
z kolejí.
V lokomotivě byly velké objemy vody, zásoba uhlí a místo na popel.
Upravil/a: annas
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?ivzez Nahlásit |
V parních lokomotivách se spalovalo převážně velmi kvalitní černé uhlí, popela tedy bylo velmi málo a stačilo vysypávat v depu. Občas se na kolejích sice objevilo nevelké množství popela, hlavně v okolí nádraží, kde vlaky dlouho stály a obsluha vymetla prostor lokomotivy před topeništěm.
0 Nominace Nahlásit |
Standardně snad jen v depu, pokud vím byla na to v kolejišti jímka. Ale jestli si dobře pamatuju, někde jsem zahlédl něco o nějakém průšvihu… Snad v případě nehody bylo nařízeno vysypat topeniště z lokomotivy. Při jedné nehodě parní lokomotivy a diesel motoráku žhavé uhlí zapálilo naftu.
0 Nominace Nahlásit |
Přece do kolejště. Jako malý kluk jsem vybíral neshořelé uhlí, ale to si nemůžeš pamatovat.
0 Nominace Nahlásit |
Hufnágl: pamatuju doby, kdy ještě téměř neexistovala elektrická trakce. Mezi kolejemi jsem nikdy žádný popel neviděl.
annas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2637 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1356 | |
led | 1349 | |
aliendrone | 1172 | |
zjentek | 1066 | |
Kelt | 1006 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |