Při práci na fiktivní firmě jsem ve škole pokročili k marketingovému výzkum. Jeden z úkolů, kterým docela nerozumím, je způsob výběru vzorku. Jenže já žádné respondenty nebo zákazníky vůbec neznám, nemám telefonní čísla ani žádný registr. Už jsem si zvolil ústní způsob kontaktování a jako výzkumnou metodu dotazování (musíme) Máme na výběr mezi 3 vzorky. Náhodný, záměrný nebo typický výběr. Popište a vysvětlete. popis úkolu: Na spotřebitelských trzích je velké množství zákazníků a ty nemůžeme kontaktovat všechny, proto je nutné vybrat určitým způsobem některé z nich:
Jak to můžu vybrat, aby to trochu dávalo smysl?
Zajímavá 0 před 1413 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Namátkově zastavit na ulici. Buď podle věku ±, nebo muži, nebo ženy a pod. Kritérií může být více, podle potřeby. Důležité je, aby dotyční byli ochotní odpovědět. Za mě mohu říci, že ale na takové dotazy (ankety) nereaguji, nezajímá mě to.
0
před 1413 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Obávám se, že tu nejsme od toho, abychom řešili školní úkoly. Zadání je poměrně jasné včetně popisu tří druhů výběrů. Na vás je teorii aplikovat na praxi. Představte si, že stojíte na tom veletrhu a máte oslovovat respondenty a pro zjednodušení si vymyslete předmět marketingového výzkumu (šampón nebo auto, co je vám bližší, je to jedno). V čem budou kteří potenciální zákazníci typičtí? Podle čeho si můžete vybírat, koho oslovíte?
0
před 1413 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Úkol je způsob výběru vzorku. A násl… Popis druhů výběrů je jasný, z otázky ale není zřejmé, co se má být výsledkem a jaký postup se má zvolit.
annas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2651 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1357 | |
led | 1356 | |
aliendrone | 1181 | |
zjentek | 1080 | |
Kelt | 1015 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |