Dejme tomu, někdo si založí e-shop, jak si vyřeší dodávání zboží? Pochybuju. že by to měl tak, že když si někdo u něj něco koupí, tak objedná přímo z Číny to konkrétní zboží a objedná ho přímo na adresu jeho zákazníka. Neviděl jsem totiž, že by měl e-shop dodávací lhůtu +/- měsíc. Zároveň pochybuju, že takový začínající podnikatel si nechá buď vozit produkty domů (zhruba dejme tomu tisíc produktů) a pak to sám ručně zabaluje a odesílá, nebo že si nechá posílat na svůj sklad, kde má svoje zaměstnance, kteří mu zboží zabalují a odesílají. Jediné, co mě napadá, že nějaká česká firma nabízí nájem svého prostoru ve skladě, kde vlastníkovi e-shopu zboží přeposílají zákazníkům e-shopu. To ale nevím, jakým způsobem by to zařídil vlastník e-shopu aby neměl vyšší výdaje než zisk. Díky za odpovědi.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? bolak před 3411 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
To je odpověď na dlouho.
Čtu časopis FC a již jsem tam četla několik článků o začátcích
úspěšných podnikatelů i v oblasti e-shopu.
0 Nominace Nahlásit |
nakupují u velkododavatelů a ti zas u výrobců, velmi často dodávka i s dopravou na místo expedice
0 Nominace Nahlásit |
Začínající e-shop si zboží z Číny nedováží, protože prostě nemá šanci projít celým úřednickým kolečkem a obvykle ani nemá peníze na to, aby koupil tak velké množství.
V ČR existuje hromada služeb, které podnikatelům pomáhají. Nejférovější cesta vůči zákazníkům je, že e-shop nabízí zboží, které skutečně má na svém skladě nebo ho může dodat (ma zajištěné dobré zásobování z místních velkoobchodů). Potom malý živnostník sám, větší pomocí zaměstnanců nebo brigádníků opravdu balí zásilky a odesílá je přes různé dopravce.
Velkoobchody dnes nabízejí službu pronájmu e-shopu a následnou distribuci zboží, tj. zboží zabalí a odešlou dle přání zákazníka. Podnikatel potom jen fakturuje za prodané zboží a platí poplatky za služby jeho e-shopu poskytnuté. Žádné zboží nemusí mít na svém skladě. V tomto případě se podnikatel nechová jako zprostředkovatel prodeje a ručí za své závazky.
Různí dopravci naopak nabízejí možnost vytvoření skladu přímo u nich, zabalení zboží a odeslání. V tomto případě podnikatel nakoupí zboží a přesune ho do skladu dopravce (např. Uloženka.cz, Zásilkovna.cz).
Zprostředkovatelé, kteří nabízejí zajištění zboží z Číny i z ČR v podstatě nejsou e-shopy. Sice se tak tváří a matou zákazníky, nemají ale žádný sklad a za své závazky obvykle odmítají ručit.
Jinak řečeno: E-shop může dělat vše ve své režii nebo si nakoupí služby. V ČR je největší počet e-shopů na obyvatele v Evropě a prorazit s novým e-shopem, který bude nabízet běžné spotřební zboží je hodně těžké. 10 největších e-shopů tvoří více jak 80 % obratu celého on-line obchodu. O zbytek se dělí desetitisíce ostatních e-shopů. Drtivá většina z nich je ráda, že si něco vydělá.
0
před 3408 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Vím…
Minimálně u dvou e-shopů z téměř vlastní zkušenosti a u mnoha
dalších zprostředkovaně…
Ale – nesmím se s tebou ´bavit´…
😁
Klidně můžeš :) já jen že jsi se mě snažil ponížit kvůli jedné nepřesné frázi a u druhé otázky jsi napsal naprosto nesmyslnou odpověď a to něco ve smyslu nevím nedokážu odpovědět na otázku. tak přeci když nevím tak nemusím psát že to nevím ne ? :)