Proběhlo tiskem stát z benzínu 20% z nafty 18% dnes ráno nafta 52 Kč, tudíž doprava do skladů rozvoz k čerpacím stanicím a zisk benzín baronům. Ještě byl další článek od odborníka, že v době Covidové byl u čerpaček menší zisk a nyní se potřebují zahojit.
Zajímavá 0 před 1023 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jiná odpověď
Tohle znát, k životu nepotřebuji. Pro mě je hlavní, že se zdražuje a že s tím nic nemůžu dělat. To okolo není důležité.
Upravil/a: elkon
0
před 1023 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Majitel čerpačky měl názor, ropa 35% DHH 21%, spotřební daň 33% rafinérie a doprava 11% a on se údajně tak tak uživí, ale kolik má zisk jsem nevyloudil.
Začal bych tím, co je jasné: při 50 Kč na pumpě jde státu celkem 39%. O 61% se podělí surovina, rafinérie a doprava a pumpy. Ropa může být 35% a ta šlo hodně nahoru (za normálních dob to je pod 20%), pumpy marži asi moc nezvýšili, tak to vidím na růst zisku v refinériích a dopravě. Takže je potřeba čeprat na Euroilce, státní ČEPRO po hrozbě, že se budou kontrolovat marže bude asi opatrné …
Ametyst: vliv odvodů státu se přeceňuje. Výpočet pro naftu: při ceně na pumpě 35 Kč /l je 18 korun obchodní cena a 17 korun jde státu. Při ceně na pumpě 50 Kč je obchodní cena 30,40 a 19,60 jde státu, takže stát si polepšil pouhé 2 koruny na litr …
Pepa25: Jistě, o 2Kč /litr víc za pouhých 24 hodin, a při těch vytočených objemech to je pěkné přilepšení. Takže jinými slovy daň do státní kasy je téměř 50 % při ceně 35 Kč/ l, ale pouze 39,2 % při ceně 50 Kč/ l.
Z nafty a benzínu má státní kasa 21 % DPH + nevimkolik % spotřební daň. Takže odhadem 50– 60 %. Zdražením se samozřejmě stát víc napakuje. 21 % z 35 Kč nebo z 50 Kč na 1 litr benzinu je už pěkný rozdíl.