Avatar uživatele
12kolemjdouc

Co znamena subliminalne profanoval?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 945 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

profanovat =znesvěcovat, zneuctívat, znevažovat:, hanobit – záíleží na kotnextu

subliminálně = podprahově. Užívá se např. v psychologii pro slabé podněty, které si člověk neuvědomí, ale které přesto registruje.

podrahový = např. signál osobě, který je pod limitem jejího vnímání, takže signál daná osoba sice zaregistruje, ale v té chvíli si to neuvědomí, protože obsah signálu jí přejde přímo do podvědomí

Vyjdu z významu slov, i když jste neuvedl konkrétní příklad užití,. Dá se říct, že . Jde o zneužití podprahového vnímání., tedy podvědomí. Člověkl něco vidí čti slyší, jako by neregistroval, ale až později si to uwědomí a přemýšlí, o co šlo, tedy , zapojí fantazii. Jde tedy o určitou manipulaci s myslí lidí a nevědomé její ovlivňování třeba k nákupu zboží atd. .

Takže piodprahové vníjmání bylo zneužito (sublimálně oprofanovaníé) , když se dotyčný maniuopulaci podřídí a piodlehne např. reklamě.

Jako příklad uvedu podprahovou reklamu.Je to typ reklamy, který využívá tzv. podprahového signálu k ovlivňování podvědomí příjemců této reklamy..

Podprahová reklama a podprahové signály se využívají například k politické propagandě, ale lze je samozřejmě využít i pro komerční účely. Ve druhém případě se prodejci často uchylují především k zakomponování erotiky, slova „sex“ nebo falických symbolů do reklamy, loga, či výrobku. Věří se, že tím je reklama účinnější. U nás je to formálně zakázané.

Podprahová reklama působí na naše podvědomí, aniž bychom si uvědomovali její existenci. Tím pádem ji nelze vědomě vnímat ani v případě, že se ji snažíme najít. Jakou podobu může mít? . V zásadě jde o stimuly, které útočí na sluch a zrak:

Zvukové stopy s nízkou hlasitostí, které jsou vloženy do hlasitějšího zvukového zdroje, například hudby. Častým příkladem jsou nahrávky, které mají posluchači pomoct s problémem.

Podprahové zprávy se objevují v reklamě, filmech a hudbě. Jejich viditelnost mnohokrát závisí na představivosti. Proto vyvstává další otázka: Kde končí reklamní sdělení a začíná síla sugesce.

Příklady najdete v odkazu

https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Podprahov%C3%A1_re­klama

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Otázka nemá žádné další odpovědi.



Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek