Kamarádka si nevěděla rady se zlomky, na které jsme dnes psali test. Já jsem jí to několikrát vysvětloval (i dříve) a ona to stále nechápala. Přitom jsem to vysvětloval v klidu a pomalu a srozumitelně jsem říkal postup řešení příkladu. Ona ale dělala stále stejné chyby, a když něco vypočítala správně, tak za několik minut to zase zapomněla. Bohužel jsem ji nenaučil, jak vyřešit ani tu nejjednodušší slovní úlohu.
poznámka: Asistentka pedagoga jí to také nebyla schopna vysvětlit, i když se také snažila.
Zajímavá 0 před 2914 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nic se nedá dělat.
Někdo nemusí matiku, ale zase miluje dějepis,
jako já zamlada.
Už jsem to tu jednou psala, jak mi sestra dvojče
vysvětlovala rovnice ( a+b)2 = odmocnina. Dál si
nic nepamatuji. Byl virvál po celém bytě. Ječela
na mě jako siréna: „Jak – nechápeš? Co nechápeš?
Ty jsi ták blbá, blbá a blbá.“ Až jsem měla ráno
horečku a nemohla jsem jít do školy.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Možná by pomohlo nějak to znázornit (papírovou pásku složím na polovinu a rozstřihnu, je to jedna polovina, papírový kruh rozstřihnu na čtyři stejné díly, je to jedna čtvrtina atd. Zapojit co nejvíc smyslů, ne pouze sluch.
3Kdo udělil odpovědi palec? johana 56, briketka10, Rokio
před 2913 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zkusit jinak vysvětlovat, použít jiná slova nebo ať se pokusí jí to vysvětlit jiná osoba. Mě na základce taky nešly nějaké počty a něco z chemie a neměla jsem z toho dobré známky a hle… Na učňáku jsem z té samé látky měla samé jedničky, protože učitel uměl použít jiný přístup.
3Kdo udělil odpovědi palec? ivzez, briketka10, quentos
před 2913 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Přestat vysvětlovat a zamyslet se nad tím,
co na svém výkladu můžeš zlepšit či změnit.
Asistent pedagoga má žákům pomáhat,
není tam od vysvětlování (stejně jako ty).
Ty tady často pokládáš různé poměrně často „nešikovně“
formulované otázky, které také považuješ za srozumitelné…
Jestli stejně nebo podobně vysvětluješ matematiku,
nemusí být chyba spolužačky, že tvému výkladu nerozumí.
Neber to ve zlém, ale zamysli se nad tím.
Upravil/a: quentos
3Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion, Rokio, quentos
před 2913 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Třeba jí jdou humanitní vědy a na matiku prostě nemá talent.
2Kdo udělil odpovědi palec? johana 56, briketka10
před 2914 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nejde ani tak o inenzitu výuky, ale způsob podání, vysvětlování.
Jsou lidé, kterým ani netřeba vysvětlovat a
jsou lidé, kteří školním způsobem to nepochopí a nepochopí.
Podobně jako vy, mladý muž, v něčem jste dobrý a v něčem nechápete a
nechápete, navzdory neustálému vysvětlování …
Chcete-li opravdu kamarádce pomoci, zamyslete se nejprve, proč dělá stejné
chyby.
Školní praxe mě naučila, že pokud žák nepochopí látku, nemusí být
chyba v něm, ale určitě je chyba v učiteli, v jeho přístupu k tématu
a způsobu výuky.
Zkuste použít Komenského Škola hrou …
Víte, že matematicky obě poloviny dané množiny jsou stejné, ale je mi
jasné, že tu větší polovinu z vás, toto vůbec nezajímá. (Klasická
poučka snad od dob vzniku prvoků).
Tam, kde nepomůže suchý matematický výklad, kde představivost žáka je
orientována jiným směrem, tam pro lepší zapamatování principu
počítání, podejte to jiným způsobem, jako například příběh, nebo
módní přehlídku, nebo cosi, co dokáže pocitově vnímat … nechám to na
vaši společnou fantazii.
Takové spojení abstraktního s realitou umožní si zapamatovat i relativně
nazapamatovatelné (pro dítě, „nečo, co se nedá zapamatovat“).
Upravil/a: led
2Kdo udělil odpovědi palec? briketka10, Rokio
před 2913 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
nedělej nic… komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí 🙂
Upravil/a: quentos
1Kdo udělil odpovědi palec? briketka10
před 2914 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Můžeš to zkusit o pár dní později znovu. Třeba se jí to mezitím „uleží“ v hlavě…
1Kdo udělil odpovědi palec? briketka10
před 2913 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
… jestli jsi jí to vysvětloval názorově, jako s tim podvodem, tak se nedivim …
0
před 2913 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2633 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1356 | |
led | 1347 | |
aliendrone | 1172 | |
zjentek | 1062 | |
Kelt | 1005 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |