Avatar uživatele
Rokio

Co mám dělat, když někomu něco intenzivně vysvětluji a ta osoba to stále nechápe?

Kamarádka si nevěděla rady se zlomky, na které jsme dnes psali test. Já jsem jí to několikrát vysvětloval (i dříve) a ona to stále nechápala. Přitom jsem to vysvětloval v klidu a pomalu a srozumitelně jsem říkal postup řešení příkladu. Ona ale dělala stále stejné chyby, a když něco vypočítala správně, tak za několik minut to zase zapomněla. Bohužel jsem ji nenaučil, jak vyřešit ani tu nejjednodušší slovní úlohu.

poznámka: Asistentka pedagoga jí to také nebyla schopna vysvětlit, i když se také snažila.

Zajímavá 0 před 2914 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
briketka10

Nic se nedá dělat.
Někdo nemusí matiku, ale zase miluje dějepis,
jako já zamlada.
Už jsem to tu jednou psala, jak mi sestra dvojče
vysvětlovala rovnice ( a+b)2 = odmocnina. Dál si
nic nepamatuji. Byl virvál po celém bytě. Ječela
na mě jako siréna: „Jak – nechápeš? Co nechápeš?
Ty jsi ták blbá, blbá a blbá.“ Až jsem měla ráno
horečku a nemohla jsem jít do školy.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Jan Kunčar

Možná by pomohlo nějak to znázornit (papírovou pásku složím na polovinu a rozstřihnu, je to jedna polovina, papírový kruh rozstřihnu na čtyři stejné díly, je to jedna čtvrtina atd. Zapojit co nejvíc smyslů, ne pouze sluch.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
iceT

Zkusit jinak vysvětlovat, použít jiná slova nebo ať se pokusí jí to vysvětlit jiná osoba. Mě na základce taky nešly nějaké počty a něco z chemie a neměla jsem z toho dobré známky a hle… Na učňáku jsem z té samé látky měla samé jedničky, protože učitel uměl použít jiný přístup.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ivzez

Přestat vysvětlovat a zamyslet se nad tím,
co na svém výkladu můžeš zlepšit či změnit.

Asistent pedagoga má žákům pomáhat,
není tam od vysvětlování (stejně jako ty).

Ty tady často pokládáš různé poměrně často „nešikovně“
formulované otázky, které také považuješ za srozumitelné…

Jestli stejně nebo podobně vysvětluješ matematiku,
nemusí být chyba spolužačky, že tvému výkladu nerozumí.

Neber to ve zlém, ale zamysli se nad tím.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Stingo

Třeba jí jdou humanitní vědy a na matiku prostě nemá talent.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

Nejde ani tak o inenzitu výuky, ale způsob podání, vysvětlování.
Jsou lidé, kterým ani netřeba vysvětlovat a
jsou lidé, kteří školním způsobem to nepochopí a nepochopí.
Podobně jako vy, mladý muž, v něčem jste dobrý a v něčem nechápete a nechápete, navzdory neustálému vysvětlování …
Chcete-li opravdu kamarádce pomoci, zamyslete se nejprve, proč dělá stejné chyby.
Školní praxe mě naučila, že pokud žák nepochopí látku, nemusí být chyba v něm, ale určitě je chyba v učiteli, v jeho přístupu k tématu a způsobu výuky.
Zkuste použít Komenského Škola hrou …
Víte, že matematicky obě poloviny dané množiny jsou stejné, ale je mi jasné, že tu větší polovinu z vás, toto vůbec nezajímá. (Klasická poučka snad od dob vzniku prvoků).
Tam, kde nepomůže suchý matematický výklad, kde představivost žáka je orientována jiným směrem, tam pro lepší zapamatování principu počítání, podejte to jiným způsobem, jako například příběh, nebo módní přehlídku, nebo cosi, co dokáže pocitově vnímat … nechám to na vaši společnou fantazii.
Takové spojení abstraktního s realitou umožní si zapamatovat i relativně nazapamatovatelné (pro dítě, „nečo, co se nedá zapamatovat“).

Upravil/a: led

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Alesh

nedělej nic… komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí 🙂

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
orwell

Třeba tě miluje a není schopná se soustředit.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Můžeš to zkusit o pár dní později znovu. Třeba se jí to mezitím „uleží“ v hlavě…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mc Merkurion

… jestli jsi jí to vysvětloval názorově, jako s tim podvodem, tak se nedivim …

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek