„
Že cizinci v řadách posádky často neumí dobře anglicky ani italsky.
“
Vyhodit ho nemůžou, když má podepsanou smlouvu a zaplaceno, to by mu to museli vracet a společnost by s tím měla další problémy a narychlo se naučit jeho řeč je taky nereálné.
I kdyby ho vyhodili museli by mu vrátit PLNOU cenu zájezdu ? Podle mě ano, protože je problém na jejich straně.
Pochybuji, že je ve smlouvě, že cestující je povinen umět jazyk posádky.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? quentos, Terryle před 4678 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Väčšinou sa tieto cvičenia (v lietadle i na lodi) okrem hovoreného
slova aj prakticky predvádzajú.
Problém je ale v tom, že veľa cestujúcich sa počas predvádzania a
cvičenia bavia a nesledujú to, prípadne rušia iných…
Okrem toho bývajú k dispozícii aj letáky, brožúrky v rôznych rečiach a
nákresmi. To je prvá vec, ktorú hľadám a študujem počas cesty.
Znalosť reči: člen posádky poverený stykom s cestujúcimi je povinný
ovládať aspoň anglicky.
V prípade českej alebo slovenskej cestovky je k dispozícii platený
sprievodca ovládajúci český alebo slovenský jazyk.
V prípade havárie Concordie určite svoje zohrala i panika.
PS.
zatiaľ som nemala problémy na zahraničných cestách aj keď som nepoznala
jazyk posádky.
Jestvuje tzv.medzinárodný slovník zmiešaný z výrazov z rôznych jazykov,
ruky a nohy, prípadne papier a pero – kreslenie…
0 Nominace Nahlásit |
Hmm, zajímavá otázka. Asi se počítá s tím, že když se dotyčný
dostal na palubu /k čemuž musí koupit lístky, projít kontrolou atd/,
komunikovat v dané řeči aspoň trochu umí. Nebo s sebou má někoho, kdo
to dokáže místo něj.
Jinak je to, jak říká Led: v letadle i na lodích jsou všude brožurky či
cedulky s nouzovýma pokynama, včetně blbuvzdornejch ilustrací. Abyste to
nejdůležitější pochopil, nemusíte umět jazyk, ale pořádně se dívat a
dávat pozor…
U těch členů posádky to je něco jinýho – ale předpokládám, že to byli kluci někde u strojů, kteří s cestujícíma vůbec neměli přijít do kontaktu. Základní znalost řeči by ale mít měli – a když ji neměli, je to problém společnosti, neměla je najímat.
0 Nominace Nahlásit |
To jednoduchý.
Buď ten cestující se orientuje podle ostatních nebo pochopí co na něj
personál křičí a ukazuje a nebo se stane negativním číslem ve statistice
nehody.
Je to jen loterie života, někteří cestující si přeci jenom předem
zjistí co mají dělat. Asi tak, jako leckterý cestujíci když vlze do
nového, pro něj neznámého vlaku si hned zjistí, kde je bar a toaleta.
0 Nominace Nahlásit |
Protože neumím žádný cizí jazyk, jen svůj mateřský, tak nikam do ciziny nejezdím, abych perzonálu nekomplikovala situaci. Jinak v lodní dopravě i v letectví je mezinárodním jazykem angličtina a tu by měla posádka, která přijde do styku s cestujícími ovládat. Tady je ale taky hezky 🙂
0
před 4678 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek