Je to pitotova nebo venturiho trubice, sloužící hlavně jako rychloměr. Mají ji všechna letadla. U vrtulníku je tak mohutná , protože létá i malými rychlostmi.
Jo gecco pláci plác. K čemu je potom vario a umělý horizont. Tyto
hodnoty se ale odvozují od gyroskopu.
Doplňuji:
Většinou se ale používá princip pitotův.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Pitotova_trubice
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
Zkus najít fotku reálného vrtulníku a na ní vyznač, o kterou
„tyč“ se ti jedná…
😉
Ale – pravděpodobně se bude jednat o tyč pro snímač DUAS (snímá,
zda je prováděná zatáčka OK a nebo výkluzová či skluzová).
Doplňuji:
Mosoji, Mosoji – Pitotova trubice je (bývá) montována na příď
kabiny – díky principu není ovlivňována proudem vzduchu z rotoru (resp.
toto ovlivnění je snadné korigovat)…
Ke vyhodnocení, zda je zatáčka optimální, výkluzová či skluzová (a že
to je sakra rozdíl) podle podélného náklonoměru (varia), příčného
náklonoměru (umělý horizont) a rychloměru (Pitotovka) potřebuje pilot mít
čas (a zkušenosti), DUAS toto řeší ´sám´.
___
´Viděl´ jste někdy řízení helikopotvory aspoň z rychlíku???
😁
Upravil/a: gecco
0
před 3652 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mimochodem, Mosoji, všimněte si křidélek na pravé straně „tyče“ na
grafice (na odkazu)…
Pitotova trubice je nepotřebuje, pro DUAS jsou stěžejní…
😁
Gecco, vario ukazuje stoupání, ne náklon. Jinak tam je ještě
zatáčkoměr. Jestli jsi si nevšiml píši mimo jiné. On je tam také
ještě barometrický výškoměr, ten bude mít čidlo také na té
trubici.
Jinak klouzat se můžeš jít ty pilote.
Jsem, Mosoji, rád, že i když nevíte o čem, píšete rázně…
😁
No – doufám, že nebudete pilotovat…
BTW – co kamarádi z armády – třeba ti z Izraele,
neporadili by???
Drap | 1485 | |
annas | 1221 | |
quentos | 983 | |
led | 674 | |
marci1 | 647 | |
Kepler | 614 | |
mosoj | 608 | |
hanulka11 | 556 | |
gecco | 433 | |
iceT | 426 |
Hobby |
Hry |
Online hry |
Hádanky a hlavolamy |
Ostatní volný čas a hobby |