Jasně, jsou psychotesty,ale to stejne se zbraněmi, a přesto občas někdo vystřílí hospodu, s letadlem se to však nikdy nestalo. Co tomu konkrétně brání, autopilot?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 854 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Pud sebezáchovy. Letadlem sice nenaletí do hospody, ale podobné sebevražednélety už tady byly.
2Kdo udělil odpovědi palec? annas, aliendrone
před 854 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Celkem nic, když si ji dobře naplánuje. Jako to udělal v roce 2015 německý´ druhý pilot letu Germanwings, patřící Lufthanse. Zabil 144 cestujících.
Upravil/a: quentos
2Kdo udělil odpovědi palec? dubraro, aliendrone
před 854 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V dopravnom lietadle je pre technickú poruchu, či „poruchu“ pilota
riadenie lietadla zdvojené nielen mechanicky, ale aj personálne. Preto aj
pilot, ktorý v danom okamihu nedrží kormidlo musí byť v pohotovosti. Aj
keď sa prechádza v pasažierskej časti musí byť schopný okamžite sa
vrátiť a prevziať pilotovanie do svojich rúk…
Prirodzene aj po zdravotnej stránke musí byť pilot spôsobilý, preto majú
aj pravidelné previerky a školenia.
Ale ako hodnotiť psychický stav pilota, ak niektorý pasažier dostane
srdcový kolaps a pilot za kniplom okamžite ide na pristátie, napriek hustej
premávke vo vzduchu. Ak sa mu nepodarí pristáť a havaruje, je zlý a vrah,
pretože neprispôsobil let daným podmienkam. V mnou opisovanom prípade pilot
rýchlo reagoval, „napikoval na pristátie“ (bol to bývalý vojenský
pilot?) na preplnenom letisku napriek príkazu riadiacej veži krúžiť,
v poslednej chvíľke a vďaka tomu pacient prežil. Podľa vyjadrenia lekárov
„o minútu bolo neskoro“. Bol bezohľadný a psychicky narušený? Takýto
moment v psychotestoch nie je.
2Kdo udělil odpovědi palec? annas, aliendrone
před 854 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Co „pilotovy“, to opravdu nevím, ale pilotovi, obecně, druhý pilot, ne? Jinak nic, samozřejmě, normální člověk takhle, totiž, nemyslí.
Ono kdybys si vzalo ty „prášky na hlavu“, co máš brát, ale nebereš, tak tak rovněž myslet nebudeš.
0 Nominace Nahlásit |
Tak pokud vím, v Německu havaroval pilot, který nebyl OK. Zahynulo mnoho
lidí a pilot byl testován, prošel, ale ti, kteří ho testovali, přiznali,
že mu to neměli povolit. A další případ byl polské letadlo
u Smolenska – 90 mrtvých – prý byl pilot nevyléčitelně
nemocný.
Takže pilot je testován, a během letu komunikuje. No a když chce, tak to
udělá a nikdo mu v tom nezabrání. Pak už je pozdě.
1Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone
před 854 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jenom jeho hlava. „s letadlem se to však nikdy nestalo“ – tak to ses netrefil, tohle se stalo mnohokrát.
1Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone
před 854 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V podstatě nic. Moderní letadla mají sice spoustu systémů, které varují před různými nebezpečími, ale pilot je nejvyšší pán, může je vypnout nebo ignorovat.
1Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone
před 854 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Brání tomu pud sebezáchovy a případně občas i druhý pilot, když zrovna není na wécku či s letuškou.
0
před 854 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jak píší ostatní – v podstatě mu v tom nic nebrání, pokud to bude
jeho úmysl. I když…
Šušká se, že Boeing 777 má instalovaný systém, který v případě
nutnosti umožní dálkové převzetí ovládání letadla (např. při jeho
únosu – terorismus). Jestli ovšem existuje doopravdy, těžko říci.
Rozhodně by šlo jednak o supertajnou věc (ke které nebude mít přístup
jen tak někdo a bude chráněn obdobně jako prezidentský „atomový
kufřík“), druhak by to znamenalo krach Boeingu. Kdo by si sedl do takového
letadla? Kdyby hackeři zjistili, že to je pravda, a pustili se do práce, tak
je jen otázkou času, než by boeingy začaly padat k zemi jako švestky. ;)
:D :D
Upravil/a: quentos
0
před 854 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
aliendrone, pozemské letectvo zjavne ešte nedosiahlo úrovne letectva na Planéte „N“, kde sú lietajúce stroje riadené na diaľku. Pretože ak by aj na Zemi mohli pozemní piloti kniplom ovládať naozaj všetky mechanické lietajúce stroje (ako počítačový simulátor), nepočítam do toho bezpilotné lietadlá a drony, tak načo by hľadali po havárii tie oranžové „BlackBox“ so záznamom priebehu letu?
aliendrone: Jestli něco podobného existuje, byť o tom silně pochybuju, tak ale leda tak k tomu, abys udržel letadlo ve vzduchu, a v relativně přímém směru, v řádu jednotek, až nižších desítek, minut. Oproti všeobecným představám, pilotování samoletu není nijak složitá záležitost. I zručný laik, který má třeba zkušenosti jenom z reálného simulátoru, může dokázat s letadlem vzlétnout, a klidně ho může udržet, i po relativně dlouhou dobu, ve vzduchu (obojí s dálkovou dopomocí, navigací atp., samozřejmě).
Nejtěžší je s letadlem přistát, protože přistání letadla je, svým způsobem, vždycky „pádem“. Stačí relativně malá chyba, a buďto přejedeš runway (pokud nepřistáváš „čmelákem“ na runway pro Tupolev), nebo Ti to „škubne“ na stranu, a klidně můžeš urvat křídlo a skončit na boku. Nebo dosedneš velkou rychlostí, můžeš urvat podvozek, může Ti prasknout pneumatika, tam je toho tolik, co můžeš, relativně snadno, posrat, že to opravdu není snadné.
Pokud by měl, někdo, nějak dálkově ovládat Boeing od toho, že dálkově převezme řízení, doletí s ním k nejbližšímu vhodnému letišti (protože Boeing není „čmelák“, že), a tam s ním přistane, tak to je prakticky nemožné.
Kelt, neverím, že pilot u Smolenska bol psychicky narušený. Skôr by som povedala, že výrok o skutočnej príčine bol prispôsobený politike a dobe. Uvedomte si, že to nebol bežný turistický let, ale špeciál.
Já pořád nechápu, k čemu má tohle smysl:
když pojede Machinenführer po trati se zjednodušeným řízením provozu podle předpisu SŽ D3, tak pokud bude chtít, projet šturcl mu nikdo nezabrání. Jasně, pokud projede povolenou traťovou rychlostí nástupiště konečné stanice, tak by měl vlakvedoucí, případně i cestující, zatáhnout za záchrannou brzdu. Jenže a) život není krásný, takže je pravděpodobnější, že nezatáhne a b) stejně to ten vlak nestačí zastavit. U nás by projel frekventovanou cestou u křižovatky a vrazil to do fislarny.
I na normální trati není problém, aby to fíra rozpálil do nějakého oblouku, a vzal tak sebe i cestující „do nebíčka“. A v tom mu už vůbec nikdo nezabrání!
Každý řidič náklaďáku, autobusu, prostě: čehokoli velkého, či těžkého, to kdykoli může napálit a vzít s sebou „do nebíčka“, když ne plný autobus lidí, tak minimálně plnou zastávku lidí (jako Olga Hepnarová, že).
Prostě to tak je, prostě to tak bylo, a prostě to tak bude. Technikou to můžeme omezit, nemůžeme to vyloučit.
Když něco bylo, je a bude, je, přeci, zbytečné se nad tím pozastavovat. Prostě: člověk není stroj (doporučuju knihu Skrytá autorita – Iracionalita a dav v člověku od Milana Petráka), a proto může selhat, ať už proto, nebo proto.
Drap | 8222 | |
led | 4068 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2777 | |
zjentek | 2724 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2018 | |
aliendrone | 1938 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |