Viděl jsem kdysi nějaký dokument, už nevím jaký, rád bych ho viděl znovu kde bylo dokázáno že vydržely podstatně méně něž vydržet měli. Je to tedy hlavní důvod potopení ?? Vím že je tu asi 30 odkazů na toto téma ale já bych chtěl něco aktuálně zjištěného. Co hlavně stálo za potopením ? A především důvěryhodného. díky
A jak se prosím jmenoval ten dokument kde to bylo vysvětleno s těmi nýty ?? Já pamatuji tolik dokumentů o Titanicu (minimálně 10 jen na youtube) ale to co hledám -co tam bylo už tam není :(
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, briketka10, Kepler před 3186 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ja bych rekl, ze za to mohla primarne ta velka dira, co mel v boku…
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Těžko říci, co bylo důvodem. Důvodů bylo jistě více. Ale nýty měly
údajně dle výpočtů vydržet vyšší tlak.
„Při nárazu Titanicu na ledovec, kdy byl podle výpočtů na každý nýt
vyvinut tlak asi 6 350 kg,[107] nýty praskaly, a to zřejmě již při tlaku
4 530 kg,[107] i když měly vydržet až dvojnásobek. V archivech bylo
později zjištěno, že pro kování nýtů bylo nakoupeno železo[P. 8] č. 3
„best“ (v překladu nejlepší) s pevností v tahu cca 73 % pevnosti
oceli, ale správně mělo být nakoupeno železo č. 4 „best-best“
s pevností v tahu 80 % pevnosti oceli.[108] I přes nevhodné nýty na
přídi, největší škody utrpěly prostory s kotelnami 5 a 6, kde byly
použity ocelové nýty.[103][109].“ 🙂
Wikipedie: Titanic (zdroj nelze vložit)
0 Nominace Nahlásit |
Zjistilo se, že nýty dodávala nějaká čínská firma a také se zjistilo, že v podpalubí byly ukryté tisíce muslimů, kteří chtěli do USA a ti si přece takovou verbež do země nepustí a tak šla ke dnu!
0 Nominace Nahlásit |
Ani sebelepší nýty by nezabránily rozpárání boku lodi ledovcem. Já jsem zase četl, že příčinou bylo chybné rozhodnutí kapitána, který se snažil ledovci vyhnout v situaci, kdy to už nebylo možné. Kdyby narazil čelně, zlikvidoval by sice příď a zaplavila se první komora, ale loď by zůstala plavbyschopná.
0 Nominace Nahlásit |
… špatné nýty,špatný úhel nárazu,velká rychlost,nedostatek dalekohledů,šptaná informovanost,špatně rozvržené přepážky,ono toho bylo víc >>> po bitvě je každý generál
0 Nominace Nahlásit |
Důvodů bylo víc. Nedbání varování, vysoká rychlost, chybějící
dalekohled, reverzace turbíny a po srážce s ledovcem nemožnost radiového
spojení a nepochopení světlic na Californianu.
Jak je v dokumentu ukázáno, nýty neměly potřebnou pevnost, spoje se
potrhaly až po šestou přepážku a s tím se nepočítalo. Kdyby nýty byly
v pořádku, voda by se nedostala za pátou a šestou přepážku a loď by se
nepotopila.
Upravil/a: Hlada
0
před 3186 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
annas | 5913 | |
Drap | 4620 | |
led | 3002 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2240 | |
zjentek | 1650 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1312 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |