Avatar uživatele
BurTon

Proč se naftový motor nevytáčí na víc jak 5000ot/min,když u benzínu můžeme dosáhnout až 9000ot/min sériově

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4173 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Hlada

Nafta hoří pomaleji než benzín, takže naftový motor má maximum točivého momentu při nižších otáčkách. Při vyšších otáčkách výrazněji klesá točivý moment.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
LuK4S3k CZ

Já tomu moc nerozumím ale myslím si že naftový motor má míň otáček protože nejede jako hodinky nebo jak to mám říct protože nafta v tom motoru vybuchuje a v benzínovém to šlape jak hodinky protože benzín se zapálí a prochází válci. Takže já si myslím že je to tím že benzínový je takový plynulejší. Ale neber to vážně možná je to kravina co jsem napsal.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
rigormortis

Je to kvůli mechanice…vznětový (naftový) je velký a těžký…jeho samotná konstrukce nedovoluje a ani by to nebylo potřeba, aby měl vyšší otáčky…jeho výkon mluví za vše.
Naproti tomu normální benzínový motor je relativně malý a pohyblivé části (válce) jsou konstruované často z duralu a jeho slitin…takže není potřeba tolik hledět na setrvačné a dostředivé síly, které můžou jinak namáhat jiné části motoru (hlavně ojnici).

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
lukas.zmizik

Protože naftový motor pracuje na úplně jiném principu… nafta se stlačuje, tím se zahřeje a vznítí…je to tedy vznětový motor.

To taky znamená, že vznětový motor má i jiné vlastnosti. Podívej se na výkonové křivky. Velký motor u náklaďáku má zelené pásmo otáček třeba 1100 – 1500, kdežto otáčky nad 3000 už jsou v červeném pásmu. Já mám nízkootáčkové motory radši – méně se opotřebovávají pohyblivé části.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek