Nafta hoří pomaleji než benzín, takže naftový motor má maximum točivého momentu při nižších otáčkách. Při vyšších otáčkách výrazněji klesá točivý moment.
3Kdo udělil odpovědi palec? mosoj, LuK4S3k CZ, rigormortis
před 4173 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit |
Já tomu moc nerozumím ale myslím si že naftový motor má míň otáček protože nejede jako hodinky nebo jak to mám říct protože nafta v tom motoru vybuchuje a v benzínovém to šlape jak hodinky protože benzín se zapálí a prochází válci. Takže já si myslím že je to tím že benzínový je takový plynulejší. Ale neber to vážně možná je to kravina co jsem napsal.
0
před 4173 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je to kvůli mechanice…vznětový (naftový) je velký a těžký…jeho
samotná konstrukce nedovoluje a ani by to nebylo potřeba, aby měl vyšší
otáčky…jeho výkon mluví za vše.
Naproti tomu normální benzínový motor je relativně malý a pohyblivé
části (válce) jsou konstruované často z duralu a jeho slitin…takže
není potřeba tolik hledět na setrvačné a dostředivé síly, které můžou
jinak namáhat jiné části motoru (hlavně ojnici).
0
před 4173 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Protože naftový motor pracuje na úplně jiném principu… nafta se stlačuje, tím se zahřeje a vznítí…je to tedy vznětový motor.
To taky znamená, že vznětový motor má i jiné vlastnosti. Podívej se na výkonové křivky. Velký motor u náklaďáku má zelené pásmo otáček třeba 1100 – 1500, kdežto otáčky nad 3000 už jsou v červeném pásmu. Já mám nízkootáčkové motory radši – méně se opotřebovávají pohyblivé části.
0
před 4172 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek