Zajímá mne,zda jsou výfukové plyny inertní.Já jsem četl v odborné literatuře,že se výfukové plyny vhánějí do spalovacího prostoru automotoru,kde tlumí spalování a jsou popisovány jako inertní.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 5415 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
EGR (exhaust gas recirculation) je proces v moderním spalovacím motoru (zážehovém i vznětovém), při kterém je část výfukových plynů přiváděna zpět do sání a účastní se opět procesu spalování. Spalování se tak neúčastní pouze vzduch a palivo, ale také tato inertní složka. Pro lepší představu, je to jako propojit odtok ze záchoda s přítokem do kuchyňského dřezu.
U zážehového motoru je zpětně přivávěno asi 10% obsahu válce. Dodatečně přivedená inertní složka snižuje celkovou tepelnou kapacitu obsahu válce a tím snižuje teplotu spalování. a to snižuje produkci NOx (NOx typicky vznikají při teplotě spalování nad 2500°C). Snížením teploty spalování můžeme zamezit klepání a nastavit větší předstih (zvýšení účinnosti). Protože část tepla „schováme“ do zahřátí inertní složky, může výrobce motor navrhnout tak, aby se stěny válců a hlava ohřívaly více (narozdíl od oldschool přístupu, kdy to celé bylo navrženo tak, aby teplo bylo nejvíce odváděno mimo spalovací prostor) a tím zvyšovat efektivitu celého motoru, protože zůstane více tepla akumulovaného pro expanzní fázi. Další profit u zážehového motoru plyne z toho, že na získání stejného výkonu musíme více šlápnout na plyn, takže škrtící klapka je více otevřena a snižují se pneumatické ztráty v sacím potrubí. U vznětového motoru je zpětně příváděno až 50% a u nich nahrazuje inertní složka vzduch (diesely pracují vždy s přebytkem vzduchu, kromě případů, kdy je motor uměle „přidušen“ kvůli vypalování DPF) a zanikají i výhody z minimalizace pneumatických ztrát.
0 Nominace Nahlásit |
Inertní ply je netečný, t.zn. nepoškozuje nic, s čím přichází do styku.Do toho mají výfukové plyny moooc daleko.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek