Dobrý den,
napíši sem všechny informace, aby to šlo lépe chápat. Naše město nahradil před 3 měsíci nový dopravce a žádal, aby se veškeré chyby a nedostatky řidičů hlásily z důvodu, aby se doprava zlepšila a nebyly s ní problémy. Poprvé jsem si tedy stěžovala na to, že řidič nedodržuje přestupové časy a má hudbu šíleně nahlas na to, že měl v autobuse cedulku, že se orientuje podle sluchu a je nevidomý (což opravdu není). Pak jsem s ním jela a musela jsem si stěžovat podruhé, protože mi v autobuse řekl, že rád jezdí sám, proto má nahlas hudbu a nemám s ním jezdit. Naschvál jel tempem lidské chůze, abych přestup nestihla a musela čekat hodinu na další autobus. Jela jsem s ním naposled před 2 měsíci a včera jsem s ním jela zase, ale to už mi tedy přišlo až moc přes čáru. Hned při nástupu mi řekl, že zas jede paní stěžující a celou dobu v autobuse na mě útočil. Nejprve s tím, že se u mé stížnosti pobavil, ujistil mě, že nic za ty jeho prohřešky nedostal a nedostane. Dále pak spustil, že ode mě čeká, že něco řeknu a omluvím se mu, přitom by se měl omluvil on mně za to, jak se chová a i k ostatním cestujícím. Vysvětloval mi, že on není vědma, aby věděl, že někdo v takovou hodinu přestupuje, přitom mě už tolikrát viděl, že jdu na přestup do vedlejšího autobusu. Je to řidič, který tu je už x let, máme tu od nového dopravce jejich řidiče a ti už ví a jsou seznámeni, že v hodinách, kdy už nejezdí pravidelně autobusy, tak to má navazovat a on akorát dělal nejspíš blbého nebo chtěl říct akorát něco proti mně. A takto na mě útočil celou cestu a obtěžoval. Nepřijde mi to jako vhodné jednání řidiče s cestujícím. Dost mě urazil a obtěžoval. Co si o tom myslíte vy?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Upravil/a: Bambulka132
Zajímavá 0 před 575 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Tak, krok po kroku.
I. Chauffeur měl v autobusu hudbu „šíleně nahlas“.
„Šíleně nahlas“ je subjektivní pocit. Právo nezajímají Tvé subjektivní pocity.
Z pohledu positivního práva je relevantní, byla-li hudba slyšet, či-li nic. Jestliže subjektivně hodnotíš hudbu jako „šíleně nahlas“, poněkud z toho předpokládám, že slyšet byla.
Jestliže byla hudba slyšet v době, kdy byl v autobusu přepravován alespoň jeden cestující, pak musí mít dopravce nahlášen hudbu činící Hebel na autorský svaz a zaplaceny příslušné poplatky.
Můžeš, tedy, podat podnět tomu autorskému sdružení. Pokud se ukáže, že to dopravce nahlášeno a zaplaceno nemá, zaplatí docela tučnou pokutu. A ne, nikoho nezajímá, že tam to rádio má „jenom chauffeur“, pak ho nemá pouštět v přítomnosti cestujících. Tečka.
II. „[M]i v autobuse řekl, že rád jezdí sám, proto má nahlas hudbu a nemám s ním jezdit. … mi v autobuse řekl, že rád jezdí sám, proto má nahlas hudbu a nemám s ním jezdit. … Vysvětloval mi, že on není vědma, aby věděl, že někdo v takovou hodinu přestupuje.“
Pokud Ti to všecko říkal v době, kdy autobus stál, zastavil či zastavil vozidlo, právo to nezajímá, je to věc smluvního vztahu mezi Tebou a dopravcem, ani zákon o silniční dopravě, ani vyhláška o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční dopravu neříká nic, např., o tom, že by chauffeur nesměl být držkatý hulvát.
Pokud Ti něco z toho říkal v době, kdy byl autobus v pohybu, no tak ustanovení § 7 odst.2 silničního zákona výslovně zakazuje řidiči vozidla hromadné dopravy osob bavit se za jízdy s přepravovanými osobami. A jakékoli nesplnění povinnosti uložené silničním zákonem účastníku provozu na pozemních komunikacích vykazuje formální znaky přestupku. Můžeš se, tedy, obrátit s oznámením přestupku na věcně a místně příslušný správní orgán.
Všecko ostatní je právně irrelevantní.
Pokud chceš osobní názor, tak prosím:
Realita je taková, že chauffeurů autobusů je kritický nedostatek, a dále je realita taková, že se tato skutečnost v dohledné době rozhodně nezmění k lepšímu, spíš naopak.
Proto každý dopravce je rád za každého chauffeura, který nechlastá, nemá zaviněné nehody, nemlátí cestující a kolegy, nevyboduje se, nerozkrade tržbu a chodí včas do práce.
Většina chauffeurů autobusů nejsou osobnostně disponování k tomu, aby byli dobří průvodčí. Jinými slovy, pokud je to dobrý průvodčí, tak ale většinou není dobrý chauffeur, a pokud je to dobrý chauffeur, tak většinou není dobrý průvodčí. Tak to prostě je, bylo a bude.
Já nevím, co z toho, co píšeš je pravda, já jsem u toho nebyl a ze zásady nevěřím (je to ztráta času, promarněné snahy, zbytečné illuse), nicméně je-li pravda to, co píšeš, alespoň v hrubých rysech, je zjevné, že ausgerechnet tento chauffeur je na práci průvodčího osobnostně disponován typově ještě méně, než je poněkud obvyklé. Jinými slovy, je to zamindrákované hovado, co se hojí na ženské. Jasně, možná jsi baba hysteryczna, jo, já u toho opravdu nebyl, ale on je v práci a měl by to být s to assertivně zvládnout.
Jistě, to je theorie. Realita je taková, že to nikoho nezajímá, kecy v kleci, pindy nějaké „hysterky“ (ať už je to pravda, nebo to není pravda). Třeba stěžovat si na to, že chauffeur jel „moc pomalu“ je idiocie, to je prostě úplná ztráta času, já nevím, jestli máš alespoň řidičák na fechtla, ale chauffeurovi nikdo nemá právo kecat do toho, jakou rychlostí má jet. To si nikdo nedovolí, a už vůbec ne ve veřejné přepravě osob.
Pochop, dotované autobusy jsou, de facto, sociální služba. Ty si tu službu přímo neplatíš, ty drobné, co Ty zaplatíš za jízdenku, nepokryjí ani palivo, ne tak řidiče, amortisaci autobusu, etc. etc. etc. Takže, de facto, platíš ten autobus nepřímo, z daní, ale to platím i já, i když jím nejezdím, tak to prostě je. Já s tím třeba nesouhlasím, ovšem s čím já souhlasím, nebo nesouhlasím, je dokonale irrelevantní, protože já nejsem absolutní monarcha, nemohu to změnit. Takže to neřeším, jen Ti vysvětluju status praesens, realitu takovou, jaká je, non multa, sed multum.
V zásadě je pro dopravce lepší, když nepojedeš – ušetří za palivo, neopotřebují se sedačky. Jasně, až tak úplně jednoduché to není, protože kdyby ti lidi vůbec nejezdili, tak by, vlastně, neměl zálohu na provozní výdaje, protože tu tvoří právě to jízdné (většinou, je to trošku složitější, ale pro zjednodušení nám to postačí takto), ale o jednoho pasanta víc, nebo míň, na to sere pes.
Ty potřebuješ ten autobus, ten dopravce Tebe nepotřebuje. Já chápu naprosto, že chování ausgerechnet tohoto chauffeura asi opravdu není úplně ok, ale to bejvá, a u nás zvlášť.
Z Tvého postu je patrné, že Ty máš potřebu chauffeura poučit, vychovat, nebo něco podobného. Ztrácíš čas, nervy a prohraješ. Chceš změnit svět? Změň sebe. Chceš odporovat? Fajn!, odporuj: činy, ne slovy.
Nic jiného nemá žádný smysl.
Upravil/a: Filip84
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Bambulka132 Nahlásit |
To neni žádné útočení. To že ti řekl, že si stěžuješ, je přece pravda. Vyřešit ro lze tak, že si na něj můžeš opět stěžovat, ale jak vidět, tak se tím nic nevyřeší. Dnes je totiž jednodušší sehnat pět cestujících než jednoho řidiče. Další možností je nejezdit s ním. Zkrátka, téměř u všech služeb si občas někdo stěžuje. Trestný čin? Jaký? Řidič se možná chová ne podle tvých představ, ale trestný čin to neni a i bys něco takového těžko prokazovala.
0
před 575 dny
|
0 Nominace Nahlásit |